El govern es compromet a lluitar perquè el Prat sigui un centre de connexions internacionals

El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ho ha afirmat a "El matí de Catalunya Ràdio" després que Spanair ha deixat d'operar.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha assegurat que la Generalitat manté el seu compromís d'intentar convertir l'aeroport del Prat en un hub, amb connexions internacionals. Després que Spanair ha decidit suspendre els seus vols, Mas-Colell ha dit, en una entrevista al programa El matí de Catalunya Ràdio, amb Manel Fuentes, que l'objectiu del govern no ha canviat: "És més important llançar el missatge que Catalunya no rebaixa les seves ambicions perquè jo crec que això és el que a molts els agradaria sentir, i això no ho sentiran del govern actual."

El conseller ha assenyalat que l'acord amb Qatar Airways, que hauria pogut salvar Spanair, no va estar mai a punt de firmar-se i que l'operació no va passar de tenir un 50 per cent d'opcions de tirar endavant.

Sobre el concurs de creditors que presentarà Spanair, Mas-Colell ha comentat: "En aquest procés concursal, la Generalitat hi participa en moltes capacitats diferents i en cada una hi participarà amb aquella capacitat concreta. Hi participa com a accionista i hi participarà com a creditor. Hi participa, podríem dir, com a autoritat pública".

Andreu Mas-Colell ha criticat el model aeroportuari espanyol: "L'activitat i les polítiques desplegades des de l'administració espanyola no són les que convenen a Catalunya". En aquest sentit, el conseller considera que aquest model respon "als interessos d'un país centralitzat que, en termes de connectivitat aèria, veu el sistema com Barajas i les seves ramificacions, i el nostre paper al món és ser un aeroport subordinat al de Barajas."

Declaracions de Joaquim Nadal

Des del PSC, el president del grup parlamentari socialista i cap de l'oposició, Joaquim Nadal, anterior conseller de Política Territorial, ha explicat a El matí de Catalunya Ràdio que la decisió d'implicar-se a Spanair va ser encertada perquè el projecte era viable i potenciava l'aeroport del Prat. Ara, la situació és diferent, apunta Nadal: "Hem de jutjar el procés per tot el període complet, Jo crec que està ben presa la decisió d'aturar ara les aportacions de recursos públics."

catradio.cat/mati

ÀUDIOS RELACIONATS

DOCUMENTS RELACIONATS