Els realitzadors de Catalunya Ràdio amb el director de l'emissora durant la presentació de la nova temporada
Els realitzadors de Catalunya Ràdio amb el director de l'emissora durant la presentació de la nova temporada
"Tot el que sents", a partir del 29 d'agost a Catalunya Ràdio

Catalunya Ràdio sonarà a partir de dilluns molt nova amb una proposta trencadora i valenta

Amb el lema "Tot el que sents", la programació per a la temporada 2016-2017 presenta moltes novetats que convidaran a resintonitzar la ràdio nacional de Catalunya. La presentació amb els realitzadors de l'emissora s'ha fet navegant a bort del Catamarà Ecològic del Port de Barcelona per simbolitzar el moviment de Catalunya Ràdio. L'escenari, tal com ha explicat el director de l'emissora, Saül Gordillo, simbolitza que Catalunya Ràdio es mou, en una aposta que també es reflecteix a Twitter amb l'etiqueta  #CatRàdioEsMou.

"No es tracta d'una temporada més -ha afegit Gordillo-, és la primera temporada d'una nova Catalunya Ràdio. La ràdio de tots es mereix una proposta com aquesta perquè la gent ens torni a escoltar. Ara és una oportunitat per mantenir l'audiència fidel, per incorporar-hi persones que ens resintonitzin i també públics nous que escolten la ràdio pels mitjans digitals. És una temporada de canvi amb un mitjà més jove, competitiu, innovador  i amb ambició pel lideratge. Amb aquesta proposta tenim totes les veus amb la realitat del país i la seva pluralitat."

El responsable de continguts de l'emissora, Santi Faro, l'ha definit com "una ràdio que s'escolta, que ha acompanyat i acompanya aquest país durant molts anys. També hem renovat la identitat sonora, que es podrà escoltar dilluns a partir de dos quarts d'onze del matí. Ens ve molt de gust anar renovant en molts sentits."

Durant la presentació, també s'ha estrenat l'espot de televisió per a la nova temporada, que es podrà veure aquest vespre, en "prime time", a TV3. El responsable de Màrqueting de la CCMA, Dani Reyes, ha explicat que respon a una nova manera d'explicar Catalunya Ràdio, més fresca i engrescadora. Amb l'objectiu que els oients sentin el que es va vivint cada dia, l'eslògan de la temporada és "Tot el que sents" i tracta d'explicar els sentiments de la gent relacionats amb la ràdio.

Aquesta és una programació per resintonitzar amb Catalunya Ràdio, també perquè manté els puntals de l'actualitat informativa i els esports, amb referents indiscutibles com ara Mònica Terribas, per als matins més frenètics de l'actualitat, o Joaquim Maria Puyal, amb les transmissions més apassionades del Barça. També potencia valors joves de la ràdio del país com són Ricard Ustrell, durant els matins plàcids del cap de setmana; David Clupés, en les intenses tardes esportives, i Mariola Dinarès i Òscar Fernández en la franja reformulada dels migdies. Alhora incorpora fitxatges de primer nivell com el tàndem esportiu Jordi Costa i Sònia Gelmà, i el presentador Roger de Gràcia per posar bon humor a cada tarda.

Aquest és l'equilibri que es vol aconseguir amb la nova programació, que manté grans veus per conèixer i entendre l'actualitat als vespres, com les de Kílian Sebrià i Sílvia Cóppulo, i que a les nits aposta per una fórmula innovadora amb Francesc Garriga i el seu club esportiu per a ràdio, televisió (al canal Esport 3) i internet alhora.

A més, aquesta nova etapa sonarà diferent totes les hores del dia, gràcies també al redisseny de la imatge sonora de l'emissora, que ben aviat es completarà amb una oferta digital complementària a l'FM.

Els realitzadors presenten els seus programes a "El matí de Catalunya Ràdio"

Mònica Terribas ha explicat que amb "El matí de Catalunya Ràdio" es plantegen fer nous formats: "tenim el repte de poder imaginar noves formes d'explicar la realitat". En aquest sentit, ha avançat que el programa posarà en marxa una nova màquina: la ‘consensuadora', que buscarà arguments de consens entre diferents actors de l'actualitat i s'afegirà a la 'traductora' de l'any passat". Pel que fa a la incorporació de l'"Alguna Pregunta Més?", ha afirmat que l'"APM?" "és una marca molt consolidada i té un gran equip que m‘acompanyarà durant l'última hora."

Sobre el nou programa "Tot costa", que presentaran cada vespre Jordi Costa i Sonia Gelmà, l'han definit així: "Serà un programa d'esports molt futboler, amb la idea de passar-ho bé. Nosaltres venim a sumar als continguts esportius de Catalunya Ràdio i ens envoltarem de persones que entenen molt de futbol com Ricard Torquemada, Pere Escobar, Jordi Borda i Xavi Campos."

Una altra aposta esportiva és "El Club de la Mitjanit", amb Francesc Garriga, que s'ha mostrat content de poder fer el programa simultàniament per ràdio, televisió i internet, i ha anunciat novetats: "Hi haurà noves propostes, com ara les col·laboracions de Sergi Mas, Lluís Carreras, Sònia Oleart o Marta Carreras."

El magazín de les tardes, "Estat de Gràcia", estarà encapçalat per Roger de Gràcia, que ho ha explicat així: "Serem un equip de govern que treballarà de ferm per saber coses i parlarem de música, literatura i de molts àmbits de l'actualitat. Tenim un equip de ministres que s'ocuparan de diferents àrees, amb Guillamino, Sílvia Soler o Dolors Marquès, entre altres."  

Òscar Fernández dirigirà i presentarà el "Catalunya migdia", amb Empar Moliner a la part de la tertúlia, "que ens ajudarà a aclarir l'actualitat en la segona hora de l'informatiu". I Kílian Sebrià es mantindrà al capdavant del "Catalunya vespre", que s'emetrà una hora més tard: "Farem un Simone Biles: un pas enrere per fer-ne dos endavant". L'acompanyarà, a la segona hora amb la tertúlia, Sílvia Cóppulo, que ha explicat: "Farem l'anàlisi de l'actualitat, en un moment amb un contingut polític molt important, però també tractarem de més qüestions amb altres protagonistes de l'actualitat."

Pel que fa a "El suplement", el programa líder dels caps de setmana, Ricard Ustrell s'ha mostrat amb moltes ganes de començar: "Apostarem per les coses que més ens ho han fet passar bé aquesta passada temporada. Passejarem molt més i jugarem molt més amb concursos perquè l'oient visqui un cap de setmana més lúdic. A més, farem una radionovel·la escrita per Roc Casagran, amb cameos interessants. I també tornen Àngel Llàcer i Joan Ollé a la ràdio."

Del "Tot gira", el magazín esportiu de les tardes del cap de setmana, David Clupés n'ha destacat les principals novetats: "Farem més hores, seran setze hores d'esport en directe els caps de setmana. I també el fitxatge de Pere Escobar com a encarregat de narrar partits del Madrid i un concurs amb Gerard Jubany per jugar amb els oients i per riure'ns de nosaltres mateixos."

Xavier Solà, al capdavant de "La nit dels ignorants 2.0", torna una temporada més "amb molta il·lusió pels 29 anys del programa, perquè té el suport del públic", i ha afegit: "És molt important perquè és un programa d'intel·ligència col·lectiva i tenim la possibilitat 2.0, que és el que el diferencia de l'etapa inicial."

El programa de cultura popular "Mans", amb Quim Rutllant i Ester Plana, farà un salt i sortirà en diversos programes: "A partir de les propostes de cultura popular que fem al ‘Mans', explicarem aquests esdeveniments a tots els programes de Catalunya Ràdio."

A "Solidaris", Adrià Bas ha explicat els continguts del programa, que manté la seva filosofia: "Parlarem de les desigualtats i donarem veu a les persones que treballen pels drets humans i per la pau. Ho farem en positiu perquè ens agrada pensar que hi ha gent que dia a dia es mou perquè el món sigui més habitable i anirem a cobrir molts actes arreu del país."

Gaspar Hernàndez torna encapçalant "L'ofici de viure": "Hi ha una societat malalta, d'ansietat, de depressions, de gent que té problemes, i nosaltres proporcionem eines per resoldre-ho. Durant tots aquests anys, hem aconseguit uns bons resultats pel boca a orella i això fa el gran ressò del programa a les xarxes."

Pel que fa al programa de cultura digital, amb Albert Murillo, aquests seran els continguts del "Generació digital": "Parlarem de la tecnologia que ens entreté. Explicarem videojocs i jocs de consola als oients. Cada setmana jugarem a un joc i els oients ens aniran explicant la seva experiència en el joc, que serà simultani entre molts oients."

Una altra de les novetats de la temporada és "Popap", amb Mariola Dinarès: "És un programa que no és de tecnologia, parlarem de tendències socials. Hem estat autodidactes en aquest camp i repassarem quines són les tendències i tots els canals de comunicació digital. Es tracta de compartir amb els oients les coses que es mouen a la xarxa i que arribin amb immediatesa. També explicarem els errors que es poden cometre en el món digital i qui són les persones amb més influència a la xarxa."

Anar al contingut