Catalunya Ràdio i TV3 confirmen el lideratge segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura

La Ràdio Nacional de Catalunya és l'emissora més escoltada del país amb 645.000 oients "El matí de Catalunya Ràdio" ocupa el primer lloc en el rànquing de programes i se situa per sobre del mig milió d'oients diaris TV3 és líder amb un 17,5% de quota, 6 punts més que Tele5
Catalunya Ràdio i TV3 revaliden una vegada més el lideratge, segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. D'acord amb les dades corresponents al període juliol 2011-juny 2012, Catalunya Ràdio es manté com l'emissora més escoltada, amb 645.000 oients diaris, 37.000 més que ara fa un any. La Ràdio Nacional de Catalunya és també la que té més credibilitat i ofereix una millor informació de proximitat. "El matí de Catalunya Ràdio", amb Manel Fuentes, continua liderant el rànquing de programes i ha obtingut 501.000 oients diaris durant els mesos de març a juny d'aquest any. "El suplement" és líder el cap de setmana i "Catalunya vespre" i "El cafè de la República" són els informatius més escoltats a les seves franges. Pel que fa a la resta d'emissores del grup, Catalunya Informació referma el lideratge en el seu gènere, amb 147.000 oients, iCat fm n'obté 78.000 i Catalunya Música, 71.000. TV3 també consolida el lideratge, amb un 17,5% de quota, i se situa a 6 punts de la segona cadena més vista, Tele 5, que n'obté un 11,5%. TV3 és líder a totes les províncies, tots els dies de la setmana i a bona part de les franges horàries, inclòs el prime time. Qualitativament, és el canal amb més credibilitat, el més amè, l'habitual per veure-hi les notícies i el que té la millor informació de proximitat. El 33 continua creixent i és el canal temàtic de TV3 més vist, amb un 2,2% de quota. El 3/24 és líder del seu gènere amb un 2%, Esport3 puja fins a l'1,2% i el Super3 manté l'1,1%. Catalunya Ràdio El Baròmetre dóna novament el lideratge radiofònic a Catalunya Ràdio. Segons les dades corresponents al període juliol 2011¿ juny 2012, la Ràdio Nacional de Catalunya és l'emissora més escoltada del país, amb 645.000 oients diaris, 37.000 més que ara fa un any. Aquesta segona onada del Baròmetre, realitzada de març a juny del 2012, atorga més de mig milió d'oients diaris a "El matí de Catalunya Ràdio", amb Manel Fuentes, i situa aquest espai 76.000 oients per sobre del seu principal competidor, "El món a Rac1". Els informatius "Catalunya vespre", amb Kílian Sebrià i Òscar Fernández, i "El Cafè de la República", amb Joan Barril, són els més escoltats en la seva franja. Al cap de setmana, el programa "El suplement", amb Sílvia Cóppulo, també és líder i en l'edició dels dissabtes arriba a una audiència de 310.000 oients. En l'aspecte qualitatiu, el Baròmetre manté Catalunya Ràdio com l'emissora amb més credibilitat i la que ofereix una millor informació de proximitat. En relació amb les dades d'ara fa un any, l'audiència total de ràdio a Catalunya s'ha incrementat en un 3%. Aquest percentatge es duplica en el cas dels resultats de Catalunya Ràdio, que ara té un 6% més d'oients. Catalunya Informació, amb 147.000 oients diaris, reafirma el lideratge com a primera emissora informativa del país. iCat fm, amb 78.000 oients, i Catalunya Música, amb 71.000, mantenen les seves respectives posicions en el rànquing d'audiències del Baròmetre. Televisió de Catalunya El lideratge de TV3 és indiscutible. Segons les dades del Baròmetre corresponents al període juliol 2011-juny 2012, TV3 obté un 16,3% de quota i TV3HD, que apareix per primer cop a l'estudi, un 1,2%. D'aquesta manera, les emissions de TV3 arriben al 17,5% i se situen a 6 punts de la segona cadena més vista, Tele 5, que obté un 11,5% i perd tres dècimes respecte a ara fa un any. La1 és la tercera més vista, amb el 10,9% de quota i un punt menys; Antena 3 ocupa la quarta posició, amb el 10,6%, i guanya dos punts; La Sexta se situa en el cinquè lloc, amb el 5,1% i un retrocés de 3 punts, i Cuatro, en la sisena posició, amb el 5% i dos punts menys. El 33 manté la tendència a l'alça i és el canal temàtic de TV3 més vist, amb una quota del 2,2%, una dècima més que ara fa un any. El segueix el 3/24, que obté un 2% i continua davant del canal 24 Horas (1,2%). Esport3 puja una dècima i arriba a l'1,2%, i el Super3 conserva l'1,1%. TV3 continua al capdavant de l'audiència tots el dies de la setmana, tant els feiners com els caps de setmana. Per franges horàries, TV3 és la més vista els feiners de les 06.00 a les 11.00, superada només pel 3/24 de 7.00 a 8.00, i també de 14.00 a 17.00 i de 20.00 a 23.00. El cap de setmana, el 3/24 és líder de 7.00 a 8.00 i TV3 de 8.00 a 11.00. A les 13.00, TV3 inicia un lideratge ininterromput fins a les 17.00, i a les 20.00 torna a liderar l'audiència i es manté en primera posició fins a les 24.00. Per zones geogràfiques, les emissions de TV3 són les més vistes a totes les províncies: a Barcelona, amb el 16,8% de quota; a Girona, amb el 20,4%; a Lleida, amb el 18,2%, i a Tarragona, amb el 18,6%. TV3 també lidera a totes les comarques excepte a dues: la Vall d'Aran i el Baix Llobregat. TV3 també lidera amb autoritat els rànquings qualitatius: és la cadena amb més credibilitat, la més amena, l'habitual per veure-hi les notícies i la que té una millor informació de proximitat. tv3.cat catradio.cat