Catalunya Ràdio creix un 21,4% respecte al 2012 i TV3 és líder absoluta a internet

La CCMA es consolida com el grup audiovisual líder a internet a Catalunya, amb una cobertura mitjana del 20,6%.
Un ordinador amb una pàgina web d'un mitjà en català.

L'única opció que tenen els valencians per consumir mitjans en català és a través d'internet.

TV3 és la televisió en línia més seguida a Catalunya, amb una cobertura mitjana del 19,4%
 
Catalunya Ràdio creix un 21,4% respecte al 2012 i arriba a una mitjana mensual de 115.000 visitants únics a Catalunya
 
La CCMA es consolida com el grup audiovisual líder a internet a Catalunya, amb una cobertura mitjana del 20,6%
 
"La Riera" i "El matí de Catalunya Ràdio", els programes més seguits el 2013
 
TV3 ha estat líder absoluta del 2013 a internet. El conjunt de webs de Televisió de Catalunya (TVC) ha obtingut una cobertura mitjana del 19,4% a Catalunya, segons les dades de comScore, i ha consolidat la primera posició amb un augment del 2,3% respecte a l'any anterior. TVC supera per 4,4 punts els webs de Telecinco, el segon grup de canals més visitat, que ha registrat un 15% de cobertura mitjana durant el 2013. Per darrere, se situen Antena 3, amb un 10,7%; Cuatro, amb un 4,6%; La Sexta, amb un 3,2%, i 8TV, amb un 1%. No hi ha dades desglossades de TVE, ja que RTVE unifica en un sol web els continguts televisius i els radiofònics. Tot i això, TVC ha superat en 3,8 punts la cobertura de tot el grup RTVE, que ha assolit un 15,6% de mitjana.
 
La mitjana de visitants únics mensuals del portal web de Catalunya Ràdio (Catradio.cat) ha crescut un 21,4% respecte al 2012 i s'ha situat en 115.000 visitants únics a Catalunya. El 2013 és la ràdio generalista en català més visitada, amb 7.400 visitants per sobre de RAC1.
 
Per grups audiovisuals, el conjunt de portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que inclou els webs de Televisió de Catalunya i de Catalunya Ràdio, ha estat el més seguit del 2013, amb una cobertura mitjana del 20,6%, la qual cosa significa un creixement del 3,3% respecte a l'any anterior. La CCMA ha superat per 3,7 punts els portals de Mediaset España (16,9%), grup al qual pertanyen Telecinco i Cuatro, i també ha superat 5 punts el portal de RTVE (15,6%). A continuació, s'ha situat el Grup Atresmedia que, a més d'Antena 3, inclou les emissores Onda Cero i Europa FM, i que ha arribat a un 13,2% de cobertura.
 
Arreu del món, una mitjana d'1,26 milions de visitants únics mensuals han visitat els portals de la CCMA. Pel que fa als webs de Televisió de Catalunya, han registrat 1,19 milions de visitants únics de mitjana a tot el món. 324.cat  n'ha aplegat 325.000. Esport 3 ha crescut un 6.9% respecte a l'any 2012 i ha arribat als 180.000 visitants únics de mitjana.
 
D'altra banda, una mitjana mensual de 158.000 visitants únics d'arreu del món han seguit els webs de Catalunya Ràdio durant l'any.

 
TV3, també líder al desembre
 
Les dades del desembre també confirmen el lideratge tant de TV3 com de la CCMA. El conjunt de webs de TVC han obtingut una cobertura del 16,3%, 1,6 punts més que Telecinco (14,7) i 4,2 més que Antena 3 (12,1%).
 
Per grups audiovisuals, els portals de la CCMA han estat els més seguits al desembre, amb una cobertura del 17,4%, i s'han situat davant de Mediaset Espanya (16,1%), dels de  RTVE  i dels grups Antena 3, que empaten amb un 14,5%.
 
Al desembre del 2013, arreu del món, més d'1,140 milions de visitants únics majors de 15 anys han visitat els portals de la CCMA, 1,075 els de TVC i 133.000 els de Catalunya Ràdio.
 
Les mitjanes anuals dels portals web s'han calculat a partir de les dades mensuals de comScore, que reflecteix el total d'usuaris online a Catalunya que han visitat un web durant un mes. comScore va ser escollida per l'Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) com a referència del sector per mesurar les audiències digitals.
 
 
"La Riera" i "El matí de Catalunya Ràdio", els programes més seguits el 2013
 
A TV3 s'han visualitzat gairebé 57 milions de vídeos i cal destacar que la telenovel·la de TV3 "La Riera" és líder indiscutible, amb 5,8 milions de visualitzacions. D'altra banda, el fenomen de l'any passat ha estat una altra sèrie dramàtica, "Polseres vermelles", que encapçala el rànquing dels 15 vídeos més vistos, amb una mitjana de 175.000 visualitzacions per capítol.
 
A Catalunya Ràdio, durant tot l'any s'han escoltat gairebé 10 milions d'audicions i ha tingut 5 milions de descàrregues podcast. El programa més escoltat ha estat "El matí de Catalunya Ràdio", amb 865.000 audicions, seguit de "L'ofici de viure", amb 642.000.
 

Aplicacions mòbils
 
A final d'any i en el conjunt de la CCMA s'havien descarregat 2,36 milions d'aplicacions per a dispositius mòbils.
 
Les aplicacions de TVC han superat enguany les 965.000 descàrregues. L'app de TV3 ha tingut  una mitjana de 193.000 d'usuaris actius mensuals. L'aplicació que ha tingut una pujada més forta és Super3, amb un 71.5% d'usuaris actius més que l'any anterior, seguida de l'aplicació del 324, amb un 15.7%. 

L'aplicació d'"Oh Happy Day", la primera aplicació de la cadena destinada a oferir continguts de segona pantalla que acompanyin l'emissió per televisió, ha arribat a les 38.000 descàrregues en els 4 mesos que ha durat el programa.
 
Pel que fa a Catalunya Ràdio, les aplicacions mòbils de l'emissora s'han descarregat un 43% més que l'any passat, i ha arribat a superar les 181.000 descàrregues durant el 2013. Destaca l'app de Catalunya Ràdio, que ha tingut una mitjana mensual de més de 50.000 usuaris actius.
 
Xarxes socials
 
La presència dels continguts de TVC a les xarxes socials es consolida el 2013 amb més de 140 programes amb perfils oficials a Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i Spotify, que apleguen més de 4.500.000 subscripcions. Els programes d'esports obtenen el creixement més destacat, amb un increment del 827% a Facebook i un 95% a Twitter, segons dades internes. A YouTube, el canal de TV3 observa un increment de l'11% de visualitzacions respecte a l'any anterior, i supera les 16.800.000 visualitzacions, i un increment del 234% en minuts de vídeo vistos, que superen els 100.000.000 anuals.
 
Els programes de Catalunya Ràdio superen els 610.000 seguidors a xarxes socials, amb un creixement del 26% a Facebook respecte a l'any passat. L'increment més accentuat, però, té lloc a Twitter, on els contingut de la ràdio han guanyat un 55% de seguidors i han superat els 330.000 en aquesta xarxa. A YouTube, els vídeos de Catalunya Ràdio superen enguany els 3.310.000 visualitzacions, amb un creixement del 33% respecte a l'any passat.


Barcelona, 24 de gener del 2013
 
 
comScore
Les mitjanes anuals dels portals web s'han calculat a partir de les dades mensuals de comScore, que reflecteix el total d'usuaris online a Catalunya que han visitat un web durant un mes. comScore va ser escollida per l'Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) com a referència del sector per mesurar les audiències digitals.