San Francisco

Expira l'ultimàtum de Microsoft per arribar a un acord amistós de compra amb Yahoo!

L'operació engegada per Microsoft per comprar Yahoo! està en un punt mort. L'ultimàtum llançat pel gegant informàtic per arribar a un acord amistós de compra del portal d'internet ha expirat, i cap de les dues parts ha fet públic cap comentari. La incertesa envolta, doncs, aquesta operació, que podria evolucionar cap a una opa hostil o, simplement, un abandonament del projecte per part de Microsoft. La companyia de Bill Gates havia ofert més de 44.000 milions de dòlars i l'objectiu era absorbir Yahoo! per poder competir davant Google, el número 1 mundial dels buscadors d'internet i líder en publicitat en línia.

Actualitzat

El termini que va donar l'empresa de Bill Gates ha arribat al final sense que Yahoo! hagi respirat, i els experts creuen que Microsoft concedirà al portal un període de reflexió fins aquest dilluns per determinar si accepta l'oferta de 44.600 milions de dòlars.

Yahoo! ha insistit que la quantitat no és suficient. Consideren que no es valora prou els seus actius i ha insistit que l'empresa té un potencial enorme, després de dos pròxims anys de crisi. En les últimes setmanes el portal s'ha esforçat per mostrar aquests pronòstics optimistes i ha assegurat que els seus ingressos el 2010 seran de 8.800 milions de dòlars.

Pel que fa a Microsoft, que havia amenaçat de "parlar directament amb els accionistes" del cercador, s'especula que podria intentar reemplaçar els membres de la junta directiva per un equip més favorable. Una altra possibilitat és que tiri la tovallola, tot i que n'hi ha que creuen que si Microsoft vol superar Google no s'ho pot permetre. Amb el que no compta ningú és que l'empresa de Bill Gates millori la seva oferta.

Anar al contingut