Londres

Lady Di va morir per la imprudència del xofer i el setge dels paparazzi

La mort de Diana de Gal·les va ser un homicidi per imprudència, tant del xofer del vehicle on anava com dels paparazzi que els seguien, segons ha conclòs el jurat que ha investigat els fets. Segons el jurat, el conductor del Mercedes on hi havia Lady Di i Dodi al-Fayed, Henri Paul, va ser resposanble de l'accident perquè conduïa amb una taxa d'alcoholèmia elevada. A aquest fet s'ha de sumar la persecució a què els van sotmetre els paparazzi, i també que ni la princesa ni Al-Fayed duien cordat el cinturó de seguretat. Tot això explica, d'acord amb el jurat, el desenllaç fatal del 31 d'agost del 1997 al pont de l'Alma de París.

Actualitzat
El jurat, que ha estudiat els fets durant sis mesos, podia escollir entre cinc veredictes: mort accidental, falta de proves per arribar a una conclusió o bé homicidi, ja fos per la conducta extremadament negligent dels vehicles dels reporters gràfics, per la del xofer de la princesa i Dodi al-Fayed o bé per la suma de les dues últimes.

L'única possibilitat descartada d'entrada era la del complot, teoria que defensa Mohamed al-Fayed, pare de qui va ser parella de la princesa de Gal·les. El multimilionari egipci, propietari dels grans magatzems de luxe Harrods, manté que la mort de la parella va ser fruit d'un pla tramat pel príncep Felip, marit de la reina Elisabet II i que haurien dut a terme els serveis secrets britànics. L'objectiu hauria estat evitar que la mare del futur rei d'Anglaterra es casés amb un musulmà.

En un comunicat, Al-Fayed ha considerat que "tant la investigació francesa com la de Scotland Yard s'equivoquen" i s'ha mostrat decebut per les conclusions. Segons ell, està clar que es tracta "d'un assassinat".
Anar al contingut