Barcelona

Comença la transformació de les Glòries amb les obres de redistribució del trànsit prèvies a la demolició de l'anella viària

Tret de sortida a les obres als carrers del voltant de la plaça per redistribuir el trànsit abans de començar l'enderrocament definitiu de l'anella viària. Aquesta primera fase s'allargarà fins al febrer i no es preveu que provoqui importants afectacions en la circulació.

Eva ClotaActualitzat

Les obres de transformació de la plaça de les Glòries ja estan en marxa. Aquest dissabte ha començat la primera fase d'un procés que s'allargarà 10 mesos i que culminarà amb la demolició de l'anella viària. Els treballs iniciats han de servir per redistribuir el trànsit abans de començar l'enderrocament i per ara no tindran afectacions importants en la circulació de vehicles.

Des d'ara i fins al febrer es treballarà per completar la trama urbana original de l'Eixample, actualment inacabada, per convertir els carrers del voltant de Glòries en alternatives a la Gran Via. Entre les actuacions previstes hi ha l'obertura del carrer Castillejos entre Diagonal i Gran Via, la connexió dels carrers Badajoz i Independència o l'obertura d'Alí Bei a Marina per millorar l'eix Marroc - Tànger - Alí Bei com a accés al centre de la ciutat des del Poblenou.

Comença també la demolició de la mitjana central de la Gran Via a la cruïlla amb el carrer Llacuna, que fa poc va canviar de sentit. I s'actuarà sobre la semaforització de la zona per guanyar fluïdesa de trànsit i en la senyalització de l'entrada a Barcelona des de la C-31. L'objectiu és desviar bona part del trànsit que ve del Maresme cap a les rondes de Dalt i Litoral.

L'Ajuntament preveu que aquestes obres prèvies tinguin una afectació mínima en la circulació. Només s'ocuparan alguns carrils en hores de poc trànsit i es reubicaran provisionalment algunes parades d'autobús.

A partir de febrer la cosa canviarà perquè començarà oficialment l'enderroc definitiu del tambor de les Glòries, per on passen uns 92.000 vehicles cada dia.

Canvis per demolició

De febrer a juny es desmuntarà la banda mar de l'anella viària i els vehicles de sortida de Barcelona circularan pel vial elevat del costat muntanya, mentre els cotxes que entren a Barcelona aniran ja per la superfície.

De juny a setembre es desmuntarà la part de muntanya i els vehicles circularan per dues calçades provisionals de tres carrils en cada sentit de la marxa que creuaran la plaça.

A partir del 2015 hauria d'iniciar-se la construcció dels túnels que han de soterrar completament el trànsit i alliberar la superfície per crear una gran zona verda rodejada d'equipaments llargament reivindicats pels veïns.

Anar al contingut