Fragment del cartell d'aquest any.
Vint-i-cinc anys de Visa pour l'Image a Perpinyà.
Perpinyà

Perpinyà reivindica Visa pour l'Image com un festival "necessari" per a la democràcia en la 25a seva edició

El prestigiós festival de fotoperiodisme de Perpinyà Visa pour l'Image celebra a partir d'aquest cap de setmana la 25a edició. Oferirà una vintena d'exposicions de temes diversos, moltes de les quals relacionades amb conflictes bèl·lics actuals.

RedaccióActualitzat
Perpinyà es prepara per acollir el Festival Internacional de Fotoperiodisme Visa pour l'Image, que arriba a la 25a edició. Els impulsors destaquen que aquesta mostra és "necessària" per a la democràcia, per prendre consciència dels problemes que hi ha al món a través de les imatges. Des de fa 24 anys, l'organització ha muntat 750 exposicions. "No haurem arribat a tothom, però hem remogut moltes consciències", diu el director, Jean-François Leroy.

El festival manté els objectius 24 anys després d'haver-se posat en marxa. Com recorda el director, Jean-François Leroy, en el pròleg del programa, en aquella època, "les revistes tenien una gran producció, les agències gaudien d'una salut esplèndida i els fotògrafs amb més talent treballaven amb alegria i bon humor, i les condicions econòmiques eren molt bones". Res a veure amb les dificultats que viu ara la premsa i la professió. Ara bé, Leroy considera que, malgrat aquest entorn de crisi, el fotoperiodisme continua sent un art que requereix "qualitat". "Les històries i la necessitat d'explicar-les hi són, i això és primordial", diu Leroy.

L'edició de Visa pour l'Image d'aquest any inclou 23 exposicions, que es podran veure des del 31 d'agost fins al 15 de setembre i que tracten conflictes bèl·lics de rabiosa actualitat, com ara els de Síria i l'Afganistan, o els enfrontaments a Turquia. Però també hi ha històries humanes, com la recollida per Darcy Padilla sobre la sida o la història de superació personal i optimisme de Joa Silva, un fotoperiodista que va perdre les dues cames després de trepitjar una mina i que ara presenta una retrospectiva del seu treball. En l'apartat de natura destaca el treball de Michael Nichols sobre la desaparició dels lleons, amb el títol "Una vida curta i feliç d'un lleó al Serengeti", i en el de denúncia social hi ha l'esclavitud de 300.000 nens d'Haití, de la mà de Vlad Sokhin.

També destaca la retrospectiva que es dedica a un autèntic referent de la professió, l'anglès Don McCullin, que ha servit d'inspiració per a les noves generacions de fotoperiodistes. El fotògraf, que encara no havia exposat mai a Perpinyà, també participarà en una conferència titulada "Fotografiar la guerra". Serà el 5 de setembre i ho farà acompanyat d'altres convidats de luxe, com són els fotògrafs John G. Morris, de 96 anys, que aquest any també exposa un treball inèdit del desembarcament de Normandia, l'any 1944, que va viure en primera persona; Patrick Chauvel, Yuri Kozy i David Douglas Duncan.
Anar al contingut