Imatge d'arxiu de dos trens AVE
Lleida i Tarragona tindran uns preus de l'AVE equivalents als de Girona
Lleida i Tarragona

Lleida i Tarragona reclamen unes tarifes equivalents al TGV entre Barcelona i Girona

Tant els usuaris com les institucions de Lleida i Tarragona reclamen a Renfe poder disposar de les mateixes tarifes en les seves línies d'alta velocitat que les que s'aplicaran en el TGV Barcelona-Girona-Figueres.

RedaccióActualitzat
Les tarifes de la pròxima línia de l'AVE Barcelona-Girona-Figueres han generat protestes entre les institucions i els usuaris d'aquest transport tant a Lleida com a Tarragona.

El preu dels abonaments ha provocat queixes des de les comarques de Lleida perquè a la capital del Segrià no existeix la targeta de deu viatges en vuit dies. L'abonament actual entre Barcelona i Lleida permet fer els deu trajectes en dos mesos, però resulta un 79% més car. A més, només s'utilitza per a l'Avant, un tren amb menys prestacions que l'AVE.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assegurat que enviarà una carta a Renfe per exigir un abonament equivalent. Ho ha dit en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio": "No hi haurà cap força moral per dir que els ciutadans de Lleida i de Tarragona no tenim dret a una tarifa que havíem reivindicat, que és aquest abonament de deu viatges".

Des de la Diputació de Lleida, el seu president, Joan Reñé, considera inacceptable que les condicions de preu i de servei siguin diferents depenent del territori en què es viu: "El servei de l'Avant entre Girona i Barcelona es farà amb AVE, sembla, i per tant això ofereix també unes condicions de viatge diferents. Hi ha col·lectius d'usuaris que fa temps que reclamen una millora de les condicions de viatge pel que fa a les vibracions". Aquesta associació d'usuaris habituals diuen que paguen més per un servei amb qualitat inferior. Lleida també reclama la implantació del servei Avant fins a Saragossa.

Pel que fa a Tarragona, la Cambra de Comerç assegura que la ciutat perdrà competitivitat quan es posi en marxa el tren d'alta velocitat, dimecres, entre Barcelona i Girona. El seu president, Albert Abelló, ha explicat també a "El matí de Catalunya Ràdio" que els trens Avant, que circulen per la línia de l'AVE, no han significat una millora considerable per als ciutadans que es desplacen a Barcelona, ja que l'estació del Camp de Tarragona està lluny del centre de la ciutat: "Estem molt mal comunicats amb la ciutat de Barcelona. De fet, amb els trens tradicionals és tot un trekking poder arribar a Barcelona. estem més d'una hora amb els trens convencionals. El servei de l'Avant no ens ha suposat una competitivitat. I ara, respecte a les altres capitals catalanes, evidentment, això ens genera una diferència negativa molt important".

Des de la Cambra de Comerç de Tarragona també demanaran a Renfe poder disposar de les mateixes tarifes multiviatges que s'aplicaran al tren d'alta velocitat Barcelona-Girona-Figueres.





Anar al contingut