Catalunya

El trajecte entre Barcelona i Girona en TGV costarà menys de 7 euros amb la targeta de 10 viatges

Aquest dimecres s'han posat a la venda els bitllets dels trens d'alta velocitat del trajecte Barcelona-Girona-Figueres. La connexió s'inaugurarà dimarts que ve a Figueres i entrarà en servei l'endemà, 9 de gener. Amb una targeta de 10 viatges, el trajecte entre Barcelona i Girona costarà menys de 7 euros i entre Figueres i la capital catalana, menys de 9.

RedaccióActualitzat
Ja es poden comprar, a les estacions o per internet, els bitllets dels trens d'alta velocitat de Renfe del trajecte Barcelona-Girona-Figueres, una infraestructura que s'inaugurarà dimarts que ve a Figueres, segons ha informat TV3, i que entrarà en servei l'endemà, 9 de gener.

Renfe ha informat que hi haurà nou trens per sentit que enllaçaran cada dia Barcelona amb Girona, en 37 minuts, i Barcelona amb Figueres, en 53 minuts. A més, 8 d'aquests trens connectaran amb Madrid i dos serviran d'enllaç amb els serveis de TGV que connecten amb París.  

El bitllet senzill entre Barcelona i Girona costarà 15 euros amb 70 cèntims, i el de Barcelona a Figueres 20 euros amb 20 cèntims. Els viatgers freqüents disposaran d'abonaments amb descompte. Així, la targeta de 10 viatges entre Barcelona i Girona permetrà que cada trajecte costi menys de 7 euros. Pel que fa al trajecte entre Barcelona i Figueres, el bitllet senzill tindrà un preu de 20 euros i 20 cèntims, però el cost per trajecte serà inferior als 9 euros si s'adquireix una targeta de 10 viatges. Entre Girona i Figueres el bitllet costarà 6 euros i 70 cèntims.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s'ha mostrat satisfet que entri en funcionament la connexió Barcelona-Girona-Figueres, però, en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", ha lamentat la falta de compromís del govern espanyol amb el corredor del mediterrani: "La capacitat de créixer econòmicament, de tornar a reactivar la nostra economia, de generar ocupació, és sense cap mena de dubte amb el corredor mediterrani. Per tant, sabem que tenim aquí obres pendents acumulades dels últims sis, set, vuit anys, que són absolutament urgents de posar sobre la taula i de veure quina resposta dóna el Ministeri".

Sobre Rodalies de Renfe, Santi Vila té la intenció d'insistir per poder tenir la gestió completa d'aquesta infraestructura, que s'ha transferit a mitges: "Confio que el Ministeri ens ajudi. Vull recordar, per exemple, que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya és una de les millors companyies des del punt de vista de gestió de ferrocarrils. Des d'aquest nivell de reconeixement, nosaltres aspirarem a gestionar de forma integral tot el servei".
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut