Madrid

Samsung ja dobla Apple en vendes de "smartphones"

Els mòbils intel·ligents de Samsung guanyen la partida als d'Apple i aconsegueixen el 32,6% de les vendes el segon trimestre, mentre que les diferents versions de l'iPhone es queden en el 16,9%.

RedaccióActualitzat
Samsung li ha guanyat la partida dels "smartphones" a Apple i ja ven pràcticament el doble. En el segon trimestre del 2011, l'empresa sud-coreana ha venut 50,2 milions de telèfons intel·ligents mentre que les vendes de les diferents versions de l'iPhone s'han quedat en els 26 milions, segons les dades de l'IDC. Això, en quota de mercat, significa que els "smartphones" de Samsung són el 32,6% del total, doblant el percentatge d'Apple, d'un 16,9%.

El domini de Samsung en el mercat de les terminals intel·ligents és aclaparador i també ho és el seu creixement. Si ens fixem en les dades del mateix període de l'any passat, veiem que Samsung tenia un 17% de quota i venia 18,4 milions d'aparells. Per tant, en l'últim any, la companyia ha experimentat un creixement de vendes del 172,8%.

Per la seva banda, Apple ha augmentat també les seves vendes. D'un any a un altre, les vendes d'iPhone han crescut un 27,5%, però la seva quota ha disminuït. En concret, s'han venut 5,6 milions més d'iPhones que en el mateix període de l'any passat, però el seu percentatge de mercat ha passat del 18,8% al 16,9%.

Nokia, a la cua


Mentre Samsung i Apple juguen a la primera lliga i són les triomfadores del mercat, Nokia juga el rol oposat. Els temps que els mòbils de Nokia eren els més apreciats del mercat han quedat ja molt lluny. Tant, que ara Nokia és la companyia que més quota de mercat perd i tampoc aconsegueix millorar les seves vendes. Situada a la cua, ha passat de tenir el 15,4% del mercat l'any passat al 6,6%. Es tracta d'una davallada molt pronunciada que mostra la difícil situació que travessa l'empresa finlandesa.

En una situació similar està HTC, tot i que el seu descens és menor. En concret, HTC ha venut 8,8 milions de "smartphones", una xifra molt inferior als 11,6 del 2011. Això, vol dir que té un 5,7% de quota de mercat aquest any, molt per sota del 10,7% del 2011.

La resta del mercat se la reparteixen diferents fabricants que sumen quasi 51 milions de dispositius, un 32,9% del total. En un any marcat per la crisi econòmica, el mercat dels telèfons intel·ligents ha aconseguit vendre 153,9 milions de dispositius, gairebé 50 milions més d'unitats que els 108,3 milions del segon trimestre del 2011.
Anar al contingut