El govern espanyol encareix de forma unilateral un 7,5% els peatges que depenen de Foment
Els peatges de les autopistes que depenen del ministeri de Foment, a Catalunya l'AP-7, l'AP-2 i la C-33, són des d'aquesta mitjanit més cars. La decisió l'ha pres, unilateralment, l'executiu espanyol i ja ha topat amb el rebuig del govern, que denuncia que l'encariment perjudica els conductors catalans.
RedaccióActualitzat
El govern espanyol ha decidit, sense avís previ, imposar un augment d'un 7,5% dels peatges que depenen de Foment. A Catalunya, això afecta les autopistes AP-7, AP-2 i C-33.
L'increment rau en el fet que l'executiu ha decidit deixar de retornar a les concessionàries, com Abertis, el 7% dels beneficis que generen les vies pròpies. A canvi, les autoritza a recuperar aquests imports encarint les tarifes fins a un 7,5 per cent.
Abertis ha publicat les noves tarifes per a l'AP-7 i l'AP-2. En el cas del peatge de Martorell, per exemple, passa de 2,10 euros a 2,25 per als vehicles lleugers que vénen de Barcelona. I fins a Amposta, puja de 15,85 a 17,15 euros. Cap al nord, el trajecte a la Jonquera també s'encareix.
El peatge de Mollet augmenta cinc cèntims fins als 1,53 euros. Això és un 3%, perquè és de titularitat compartida. D'aquesta manera, si aquest dissabte el trajecte de Barcelona a Girona Nord, passant pel peatge de Mollet, costava 8,53 euros, ara costa 9,08 euros.
Però l'encariment no s'atura aquí. Al setembre, entra en vigor la pujada de l'IVA i els peatges seran, sumant-hi els dos augments, un 10,5% més cars que fins aquest dissabte.
Indignació a Catalunya
La mesura es va comunicar aquest divendres a les concessionàries sense avisar la Generalitat. La vicepresidenta del govern, Joana Ortega, s'ha manifestat sorpresa i denuncia que és un nou cas de deslleialtat de Madrid que castiga Catalunya.
El PP li recorda que les autopistes catalanes són més cares i l'insta a preocupar-se menys del que fa l'estat.
Dimarts, la qüestió estarà damunt la taula del consell executiu. La Generalitat diu que no pot demanar a Abertis que no repercuteixi la retallada als usuaris perquè les autopistes afectades són de l'Estat.
A més, des del departament de Territori i Sostenibilitat, s'alerta que la decisió posa més en perill les bonificacions que s'apliquen a les autopistes que gestiona la Generalitat.
Esquerra Republicana i Solidaritat han denunciat que, amb aquest increment, el govern espanyol pretén finançar les autopistes de Madrid, després de no poder allargar-ne les concessions.
SI ha convocat un #novullpagar d'urgència per aquest diumenge al migdia al peatge de Mollet. Una crida que també han secundat des de la plataforma Prou Peatges.
L'increment rau en el fet que l'executiu ha decidit deixar de retornar a les concessionàries, com Abertis, el 7% dels beneficis que generen les vies pròpies. A canvi, les autoritza a recuperar aquests imports encarint les tarifes fins a un 7,5 per cent.
Abertis ha publicat les noves tarifes per a l'AP-7 i l'AP-2. En el cas del peatge de Martorell, per exemple, passa de 2,10 euros a 2,25 per als vehicles lleugers que vénen de Barcelona. I fins a Amposta, puja de 15,85 a 17,15 euros. Cap al nord, el trajecte a la Jonquera també s'encareix.
El peatge de Mollet augmenta cinc cèntims fins als 1,53 euros. Això és un 3%, perquè és de titularitat compartida. D'aquesta manera, si aquest dissabte el trajecte de Barcelona a Girona Nord, passant pel peatge de Mollet, costava 8,53 euros, ara costa 9,08 euros.
Però l'encariment no s'atura aquí. Al setembre, entra en vigor la pujada de l'IVA i els peatges seran, sumant-hi els dos augments, un 10,5% més cars que fins aquest dissabte.
Indignació a Catalunya
La mesura es va comunicar aquest divendres a les concessionàries sense avisar la Generalitat. La vicepresidenta del govern, Joana Ortega, s'ha manifestat sorpresa i denuncia que és un nou cas de deslleialtat de Madrid que castiga Catalunya.
El PP li recorda que les autopistes catalanes són més cares i l'insta a preocupar-se menys del que fa l'estat.
Dimarts, la qüestió estarà damunt la taula del consell executiu. La Generalitat diu que no pot demanar a Abertis que no repercuteixi la retallada als usuaris perquè les autopistes afectades són de l'Estat.
A més, des del departament de Territori i Sostenibilitat, s'alerta que la decisió posa més en perill les bonificacions que s'apliquen a les autopistes que gestiona la Generalitat.
Esquerra Republicana i Solidaritat han denunciat que, amb aquest increment, el govern espanyol pretén finançar les autopistes de Madrid, després de no poder allargar-ne les concessions.
SI ha convocat un #novullpagar d'urgència per aquest diumenge al migdia al peatge de Mollet. Una crida que també han secundat des de la plataforma Prou Peatges.