Imatge de l'aplicació per notificar les actituds incíviques als Ferrocarrils (foto: fgc.cat)
Imatge de l'aplicació per notificar les actituds incíviques als Ferrocarrils (foto: fgc.cat)
Barcelona

FGC llança una aplicació de mòbil perquè els usuaris puguin denunciar l'incivisme

A partir d'ara, qualsevol usuari de Ferrocarrils de Catalunya que observi una actitud incívica la podrà comunicar a l'empresa a través d'una aplicació que es pot descarregar al telèfon mòbil.

RedaccióActualitzat
A partir d'ara, qualsevol usuari de Ferrocarrils de Catalunya que observi una actitud incívica la podrà comunicar a l'empresa a través d'una aplicació que es pot descarregar al telèfon mòbil. La companyia vol que els usuaris cívics, que són més del 99%, actuïn en favor del bé de tothom.

L'aplicació pionera descriu en 12 camps els comportaments incívics més comuns: seients bruts, brutícia, grafits, sense fum, música alta, sense bitllet, apedregament, vidres trencats, gent a terra, seients reservats, captaires, músics i venda ambulant i altres. És gratuïta i està disponible en castellà, català i anglès. L'aplicació (FGC App) es pot descarregar per a dispositius amb sistema operatiu iOS com Android.

L'alerta per part dels usuaris es rep al centre de comandament integrat. Primer emet un missatge per megafonia per alertar els conductors dels trens i, si cal, s'imposen sancions de fins a 300 euros. A més, si l'usuari incívic reincideix, es pot dictar una ordre d'allunyament a aquest usuari.

El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, explica que "els usuaris no són denunciants, són informadors i és l'administració de ferrocarrils qui ha de portar a terme les pertinents accions". Les actituds incíviques costen a la companyia 1.200.000 euros a l'any.

Anar al contingut