Barcelona

1 de cada 4 nens acaba l'ESO sense dominar les matemàtiques bàsiques

Un de cada quatre nens acaba l'educació obligatòria sense dominar les competències bàsiques en matemàtiques. Avui s'han conegut els resultats de les primeres proves d'avaluació de 4t d'ESO, on també es detecten importants dèficits pel que fa a l'expressió escrita.

RedaccióActualitzat
Uns 11.500 alumnes de quart d'ESO no arriben a les competències bàsiques en llengües i matemàtiques a Catalunya. Així es desprèn de les avaluacions de les proves de competències bàsiques que van fer al febrer uns 59.400 alumnes i que pretenien avaluar si quan acaben l'ensenyament obligatori els nens han assolit els coneixements mínims en matemàtiques i llengües.

La conseller d'Ensenyament, Irene Rigau, ha fet públic els resultats i els ha valorat d'aquesta manera: "És una diagnosi que no ens fa feliços". Segons els resultats de les proves, en llengua catalana el 15,9 % dels alumnes té un nivell baix de coneixements i un 18,2 %, un nivell mitjà-baix, uns percentatges similars als obtinguts en llengua castellana.

Els resultats en matemàtiques i anglès van ser "preocupants", segons el parer de la consellera. En matemàtiques, el 41% dels alumnes no controlen els conceptes bàsics d'espai, forma i mesura, i el 24% té deficiències en expressió escrita en català i el 12% en castellà.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut