Passatgers afectats fan cua en els taulells de Spanair del Prat per buscar una alternativa al seu vol. (Foto: EFE)
La companyia està intentant recol·locar els passatgers que volen volar mentre busca com retoirnar els diners als altres. (Foto: EFE)
Barcelona

Spanair ultima un acord per tornar els diners dels bitllets a través d'entitats bancàries i agències de viatge

Els passatgers afectats per la decisió de Spanair de cessar les operacions continuen buscant alternatives als vols cancel·lats amb el handicap d'haver-se de pagar, per ara, el nou viatge. La companyia ha anunciat aquest diumenge que reemborsarà el preu íntegre dels bitllets als clients d'agències de viatge que haguéssin pagat en efectiu o amb transfarència bancària. Per als que van abonar l'import dels bitllets amb targeta de crèdit, ja sigui des del web de la companyia o en una agència, hauran d'informar-se a la seva entitat financera de les possibilitats de reemborsament.

RedaccióActualitzat
L'Oficina de Turisme de la Generalitat que hi ha a l'aeroport del Prat ha continuat atenent, aquest diumenge, un degoteig constant de passatgers amb bitllets d'Spanair.

Durant aquests dos dies, aquí han rebut unes mil reclamacions, i malgrat que l'ambient que s'ha respirat ha estat de calma, els afectats no han perdut l'ocasió de mostrar la seva indignació.

L'escena s'ha repetit en altres aeroports, tot i que a Barajas, aquest diumenge a la tarda, els mostradors i les oficines d'atenció ja estaven totalment tancats.

Mig milió d'afectats

Spanair encara no ha avaluat el nombre total d'afectats pel cessament d'operacions, que podrien superar el mig milió de persones. Només en una setmana, el tancament de l'aerolínia afectarà més de 83.000 persones.

Els que no poden renunciar a volar estan sent recol·locats en altres companyies intentant, sempre que això és possible, fer-ho amb un bitllet de la "tarifa de rescat" que Foment ha pactat amb Vueling, Iberia i Air Europa.

Tot i les indicacions del ministeri perquè Aena deixés de cobrar en aquests casos les taxes aeroportuàries, el gestor dels aeroports continua cobrant aquest import i ha informat als passatgers que serà Foment qui els dirà com recuperar aquests diners.

Reemborsament dels diners

Spanair està ultimant un acord amb l'Associació Internacional del Transport Aeri perquè els afectats puguin recuperar els diners. L'acord donaria cobertura als que haguessin comprat els bitllets en efectiu o transferència bancària en una agència de viatges.

La companyia informarà els pròxims dies a les agències de com actuar i considera que d'aquesta manera cobrirà la majoria de les reclamacions presentades. Espera que els imports a abonar no siguin gaire alts en tractar-se de trajectes curts.

Queda pendent, però, saber com recuperaran els  diners les persones que van pagar els bitllets amb targeta de crèdit ja sigui en les mateixes agències de viatge o a través de la pàgina web de la companyia o altres llocs d'internet. En aquest cas s'hauran de dirigir a les seves entitats financeres per saber com fer-ho.

Foment, amatent

El secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures, Rafael Catalá, ha advertit que el Ministeri de Foment segueix coordinant en cada aeroport on operava Spanair les mesures per assegurar els drets dels passatgers.

La companyia ha de garantir la informació als viatgers i també l'atenció que necessitin, com ara menjar, begudes i allotjament. També s'ha d'encarregar de la gestió de transport alternatiu així com del reemborsament del pagament efectuat i la indemnització per danys causats.

L'Agència de Seguretat Aèria ha incoat un procediment sancionador contra Spanair per dues infraccions molt greus: la vulneració dels drets dels passatgers i no assegurar la continuïtat en la prestació dels serveis. Això podria suposar una multa de 9 milions d'euros per a la companyia.
Anar al contingut