París

Indefinició de Blanco sobre quin corredor ferroviari és prioritari per connectar Espanya amb Europa

Espanya i França passen la pilota a Brussel·les sobre quin ha de ser el corredor prioritari. A la cimera francoespanyola, a París, els ministres de transports han evitat pronunciar-se, de manera explícita, a favor del Corredor del Mediterrani. Tots dos s'han compromès a impulsar el Corredor Central, que passa per Madrid i Saragossa, com una xarxa transeuropea estratègica a llarg termini perquè va més endarrerida. Però, al mateix temps, diuen que això no va en detriment de la connexió mediterrània ni l'atlàntica. Argumenten que són calendaris diferents i que no es fan la competència.

Actualitzat
En la nota de premsa que ha difós Foment, el govern espanyol assegura que està d'acord amb el francès a impulsar el Corredor Central. "La travessa central dels Pirineus ha de quedar incorporada a les xarxes transeuropees, perquè és un objectiu estratègic a llarg termini i la seva realització serà una fita en les infraestructures del segle XXI", diu el text.

Malgrat aquestes paraules, l'executiu espanyol assegura que no va en detriment del Corredor Mediterrani. A la nota de premsa, escrita en un redactat molt ambigu, es considera necessari que "els projectes ferroviaris d'envergadura europea" que uniran França i Espanya "estiguin inclosos" a la proposta de la Comissió Europea sobre xarxes de transport.

El ministre de Foment, José Blanco, ha afirmat en la roda de premsa posterior a la reunió a París que l'essència és que França i Espanya estan d'acord que "ambdós corredors" tirin endavant i, encara que no sigui "immediatament", uns se segueixin mantenint i els altres s'incorporin a les xarxes de transport europees". És a dir, que només hi hauria matisos de temps entre l'un i l'altre, perquè l'eix mediterrani està "avançat" i del central encara no se n'han fet ni els estudis previs, un extrem que ha subscrit el ministre francès.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha afirmat després de la reunió que la nota de premsa s'ha d'emmarcar en els "moviments electorals" de cara al 20-N. Després de parlar amb el ministre de Foment, Blanco s'ha mostrat convençut que no s'han restat possibilitats perquè la CE prioritzi el Corredor Mediterrani.

Recentment, els alcaldes de 12 ciutats -de diversos colors polítics- van demanar conjuntament des de Castelló que es prioritzés d'una vegada per totes el Corredor Mediterrani.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut