Barcelona

Ryanair cancel·larà 21 rutes més a l'aeroport de Girona

Ryanair ha anunciat que cancel·la 21 rutes a l'aeroport de Girona de cara a la propera temporada d'hivern, en una segona retallada que s'afegeix a les 18 rutes que ja va eliminar al febrer. Així, la companyia de vols de baix cost irlandesa torna a rebaixar el volum de passatgers un 50% més. L'aeroport de Girona es quedarà amb 25 de les 64 rutes que tenia a l'inici de l'any. Els plans de futur de la companyia els ha anunciat en roda de premsa a Barcelona el seu vicepresident, Michael Cawley, que ha atribuït la decisió a la falta d'un acord competitiu amb el govern.

Actualitzat
Ryanair eliminarà 21 rutes a Girona del total de 46 que li quedaven la temporada d'hivern, després que al febrer ja en va eliminar 18. La nova retallada suposarà una reducció addicional del 50% respecte al volum de passatgers que l'aerolínia tenia previst transportar des de l'aeroport gironí, de manera que passarà dels 2,6 milions a 1,3 i de 6 avions a 3.

De les destinacions que desapareixeran n'hi ha 4 d'estatals i 16 d'internacionals. En concret, les rutes dins d'Espanya que se suprimiran seran les de Madrid, Alacant, Sevilla i Tenerife, i entre les internacionals hi ha Brussel·les, dues de Londres, Liverpool, Dublín, Roma i Milà.

Pressió a la Generalitat


La decisió serveix per continuar pressionant la Generalitat, amb la qual està negociant un acord d'ajudes econòmiques per seguir operant des d'aquest aeroport. El vicepresident de la companyia, Michael Cawley, ha culpat el govern Mas de la reducció de vols per no assumir el preacord firmat amb el tripartit. Diuen que van argumentar al·legant la difícil situació econòmica de la Generalitat per la crisi però que després van donar "20 milions d'euros a Spanair".

No obstant, la base de Girona seguirà oberta com a mínim fins al 31 de març, tal i com ha reconegut el vicepresident Michael Cawley: "Ara com ara, el nostre pla és operar fins al 31 de març, fins al final de la temporada d'hivern. Hem de veure si continuem amb les converses".

Voluntat d'expansió al Prat

El vicepresident de Ryanair ha argumentat la voluntat de continuar implantant-se a l'aeroport del Prat, on les negociacions i acords els fa directament amb AENA, i ha responsabilitzat la Generalitat de dur a terme polítiques aeroportuàries equivocades. "La idea del 'hub' és una bogeria, no té fonament, no està pensada per a una economia local. El govern ha de canviar d'objectius i de política", ha considerat Cawley.

Com és habitual, Michael Cawley no ha volgut entrar a especificar els termes i condicions dels acords que s'estan negociant amb la Generalitat. Ha admès que tampoc no hi ha acord amb el govern aragonès per continuar operant des de Saragossa i que ha suspès la compra de nous avions, cosa que congelarà els plans d'expansió de la companyia aèria.

Recoder: "No són de fiar"

Això, després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va assegurar que l'empresa no era de fiar i que "ningú és capaç de dir com acaba una negociació amb Ryanair, ni aquí ni a cap país de l'entorn". Tot plegat, l'endemà que Ryanair hagi anunciat beneficis per 139 milions en el primer trimestre, un 1% més que el 2010.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut