Logotip de Cacaolat
Logotip de Cacaolat
Barcelona

Vichy Catalán presenta un aval de 3 milions d'euros per quedar-se Cacaolat

Vichy Catalán ha estat la primera empresa que licita econòmicament a favor de Cacaolat. Segons l'agència EFE, el grup va presentar ahir al jutjat número 6 de Barcelona un aval per valor de 3 milions d'euros, i s'ha avançat als altres pretendents de la firma de batuts. Això garanteix l'activitat de la filial de Nueva Rumasa mig any. A les empreses que no acabin comprant Cacaolat se'ls hi reemborsaran els diners.

Actualitzat
La primera empresa que ha fet un pas endavant mostrant el seu interès ferm per Cacaolat ha estat Vichy Catalán, que ha presentat davant dels jutjats un aval per 3 milions d'euros.

Segons fonts jurídiques consultades per EFE, els administradors concursals han marcat com a requisit per tenir drets preferents de compra en la pugna per Cacaolat aportar aquesta quantitat per assegurar la continuïtat de la catalana durant els pròxims sis mesos. Els fons desemborsats seran retornats en cas que no acabin comprant la marca de batuts.

Vichy Catalán
considera que una marca com Cacaolat enriquiria la seva cartera de productes, aprofitant l'experiència i capital humà de Vichy en el sector de les begudes, a més de tenir també l'epicentre del seu procés productiu a Catalunya.

Les altres interessades

De la seva banda, Capsa, la matriu de Central Lletera Asturiana i amb accions en la catalana Llet Lligo, considera que controlar Cacaolat li suposaria introduir-se en un mercat com el català, on la seva participació és baixa, i li possibilitaria guanyar posicions en els batuts.

Llet Pascual també ampliaria així la seva presència en el territori català i s'ha mostrat disposada a aportar els fons requerits pels administradors concursals.

Anàlisi de la compra

Malgrat això, comprar Cacaolat també té alguns punts febles: el procés de venda s'està allargant en el temps i alguns productes de la marca no arriben als punts de distribució i establiments hostalers. Per això, la marca de batuts podria estar debilitant-se i donant més quota de mercat a Catalunya a altres batuts de xocolata, menys consolidats, menys populars i fins i tot de menor qualitat, segons que han postil·lat fonts alimentàries consultades.

A més, el paquet de compra de Cacaolat també inclou la seva marca de llet, Letona, amb una presència més feble al mercat i amb menor penetració en els canals de distribució alimentària de Catalunya.


Anar al contingut