Steve Jobs, en una imatge d'arxiu (Foto: Reuters)
Steve Jobs, en una imatge d'arxiu (Foto: Reuters)
San Francisco

Apple presenta el iCloud, un servei de música "streaming" per plantar cara a Google i Amazon

"Avui parlarem del software, de l'ànima, i deixarem de banda el hardware, el cervell". Així ha arrencat el conseller delegat d'Apple, Steve Jobs, la seva intervenció en el marc de la Conferència Anual de Desenvolupadors d'Apple (WWDC) que es fa a San Francisco. Jobs ha reaparegut tot i la seva baixa mèdica per presentar l'iCloud, un servei de música en "streaming" que l'empresa espera que sigui el seu pròxim motor de creixement. També s'ha donat a conèixer la nova versió de Lion, el sistema operatiu per a Mac, que es vendrà a partir del juliol només través de la botiga digital de la companyia.

Actualitzat
Una vegada més el conseller delegat d'Apple, Steve Jobs, ha aconseguit que els mitjans de comunicació posin el focus allà on ell indica. Aquesta vegada no es tracta d'un nou aparell, sinó d'un altre servei, l'iCloud -música en "streaming"-, que podria tenir la mateixa rellevància que al seu moment va tenir l'iTunes i que va suposar un canvi en la manera d'entendre el consum de música.

L'iCloud d'Apple segueix la via oberta per Google i Amazon però els pretén superar. La idea clau és que es pugui escoltar música des dels mòbils en sincronia amb la música emmagatzemada al núvol, és a dir, en un servidor, que en aquest cas seria el servidor d'Apple. Ja no cal tenir la música al disc dur ni tan sols en un dels aparells que s'associen a la primera revolució musical d'Apple, els iPod.

Aquest servei haurà de competir amb Google Music, que ofereix espai gratuït per a més de 20.000 cançons. Vint vegades el que posa Amazon a disposició de l'usuari, que com a contrapartida pot comprar nova música.

Els analistes diuen que l'iCloud podria crear un nou model de consum de mitjans que passaria de les empreses, que ja estan familiaritzades amb el núvol, als dispositius de consum "domèstic".

Apple presenta aquest nou servei en un context diferent al d'altres productes. Quan la companyia va introduir l'iPod el 2001 no tenia competidors en aquest camp, ni tampoc el 2003 quan va arribar l'iTunes, on ningú va ser capaç de fer-li ombra.



Anar al contingut