Vilassar de Mar

El Twitter de l'Ajuntament de Vilassar, tercer en els premis Shorty Awards

El Twitter de l'Ajuntament de Vilassar de Mar ha quedat en tercera posició en els premis Shorty Awards, en la categoria de govern.

Actualitzat
El Twitter de Vilassar va rebre 354 vots i va quedar només per darrere de Cory Booker, alcalde de Newark (Estats Units), i de Barack Obama, president dels Estats Units.

Per arribar a la final havia superat en vots els comptes de què disposen personalitats polítiques tan conegudes als Estats Units com Sarah Palin o Arnold Schwarzenegger. D'aquesta manera, la població costanera de Vilassar de Mar (uns 19.000 habitants) es convertia en la primera institució europea que arribava a la votació final d'aquests guardons, com es destaca en un comunicat del consistori.

A través del seu compte, des de Vilassar han felicitat el guanyador, amb un tuit en anglès, tal com ha fet també el regidor de Noves Tecnologies, Laureà Folch, que representava Vilassar en l'acte de lliurament. Ara fa un any, Folch va llançar un agregador que recollia en un web totes les piulades (missatges del Twitter) sobre la comarca del Maresme.

"Bon dia" per començar

El compte de Vilassar informa els ciutadans de meteorologia, transports i l'agenda però també aporta dades sobre incidents i manté converses amb els que l'interpel·len. Supera els 700 seguidors encara que no arriba a seguir un centenar de persones. Ha emès prop d'un miler de missatges limitats als 140 caràcters, com és norma al Twitter. Gairebé cada matí diu "bon dia" als vilassarencs, per començar el seu flux informatiu.

Els Shorty Awards són uns premis internacionals que reconeixen la tasca que fan les persones, entitats, organismes i institucions al Twitter.

Laureà Folch ha declarat que és un reconeixement a l'esforç de l'Ajuntament per "ser pioner a l'hora de fer servir el Twitter i el Facebook per arribar a la gent, per ser pròxims i per informar de totes les novetats i serveis que ofereix l'administració local".

En declaracions a aquest mitjà des de Nova York, Folch explica que "l'èxit del Twitter municipal es basa en un llenguatge molt proper i en parar atenció a les necessitats de les persones". Assegura que eviten el cofoïsme i aposten per contestar les preguntes amb agilitat.

A més de la categoria de "govern" també n'hi havia d'altres com salut, política, entreteniment, moda, finances, ciència i disseny. Qualsevol usuari de Twitter, amb un compte vàlid i actiu, podia nominar i votar.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut