Estats Units

Els e-llibres d'Amazon superen els llibres de butxaca per primera vegada

Amazon és una referència perquè predomina per ara en el mercat dels llibres venuts per internet. No sols això, sinó que el seu lector, Kindle, és el més venut, i per tant les dades que proporciona Amazon són un indicador força fiable de l'estat dels mercats de l'edició.

Actualitzat
La botiga en línia Amazon ha anunciat que per primera vegada en la seva història la venda de llibres electrònics per als seus Kindle ha superat la dels llibres de butxaca o de tapa tova als Estats Units.

Segons que ha dit la companyia en un comunicat del qual informa el diari britànic "The Guardian", "des de principis d'aquest any, per cada 100 llibres de butxaca que ven Amazon, se'n venen 115 per al Kindle", que és el seu aparell per llegir llibres en format electrònic. A més, l'empresa també indica que durant aquest mateix període, els "ebooks" ja han venut tres vegades més que els llibres de tapa dura, una relació més simple perquè els preus d'aquestes edicions són més alts que els de les publicacions de butxaca.

No obstant això, han afegit que "en conjunt, la venda dels llibres tradicionals -tapa tova i tapa dura junts- encara superen els electrònics", una dada d'interès perquè fa veure que tot i l'extraordinària penetració d'aquest nou producte el llibre imprès té encara corda per estona. En concret, segons les dades que Amazon ha fet saber, es venen unes 120 edicions impreses per cada 100 llibres electrònics que es compren. La tendència sembla clara: tard o d'hora els llibres digitals destronaran els impresos, però aquests encara són els preferits. Cal tenir en compte que es tracta de xifres relatives als Estats Units, on el volum de compres a Amazon és més elevat que als països europeus.

Amazon no ha dit encara quants aparells Kindle ha venut en total i manté la reserva sobre aquesta dada, però des del mitjà britànic s'estima que superen els vuit milions.
Anar al contingut