Ral·li

Xevi Pons guanya el Mundial de ral·lis en la categoria SWRC 2000

Xevi Pons s'ha proclamat campió del món de la categoria SWRC 2000 després d'acabar tercer en el Ral·li de Gal·les, l'última prova de la temporada. El pilot català s'ha vist beneficiat per l'abandó del finlandès Jari Ketomaa, el seu màxim rival en la lluita pel títol, per una avaria mecànica en el primer tram de la tercera etapa. Per la seva banda, Sébastien Loeb ha tancat la temporada amb una nova victòria després de superar en un intens frec a frec Petter Solberg. Jari-Matti Latvala ha acabat tercer i s'ha assegurat el subcampionat mundial.

Actualitzat
Aquest any, Xevi Pons afrontava tot un repte. Debutava en un nou equip, amb un cotxe nou, en una nova categoria i amb l'objectiu d'intentar lluitar pel títol. I les coses van començar de manera immillorable per al pilot català. Pons i el seu copilot, Álex Haro, es van emportar la victòria a Mèxic i van presentar la seva candidatura al títol. L'inici del Mundial de Pons va ser demolidor. Dues victòries i dos segons llocs en les quatre primeres curses el col·locaven com a sòlid líder d'aquesta nova categoria.

L'experiència de Pons en campionats mundials i la sàvia direcció d'equip de Luis Moya han permès l'equip Núpel mantenir el nou Fiesta S2000 al capdamunt de la classificació durant les set curses que conformaven el calendari. En la segona meitat del campionat, el finlandès Jari Ketomaa i el suec Patrick Sandell s'han acostat a Pons en la general i tots tres arribaven a Gal·les amb opcions d'emportar-se el títol. Però la gestió intel·ligent de Pons i el seu equip han permès que el pilot català aconseguís el títol.

Des del primer dia, el noruec Andreas Mikkelsen ha liderat el Ral·li de Gal·les, i Jari Ketomaa, el gran rival de Pons, prenia molts riscos per intentar aconseguir la victòria. Al finlandès només li valia la victòria i, per tant, havia d'atacar. Pons i Aro han gestionat la seva posició durant tot el ral·li; han assegurat punts i s'han arriscat al mínim en les difícils pistes gal·leses. I, finalment, la seva paciència ha tingut recompensa. Jari Ketomaa, en un intent desesperat d'atrapar el líder, ha tingut una sortida de pista que l'ha deixat fora de cursa. D'aquesta manera, Pons i Álex Haro ja eren matemàticament campions i el tercer lloc aconseguit els donava un títol mundial molt treballat i merescut.

Aquesta victòria de Xevi Pons és una gran fita per a l'automobilisme català i un reconeixement a la trajectòria d'un pilot que, després d'uns quants anys competint al més alt nivell dels ral·lis mundials, ha vist recompensada la seva qualitat i la seva perseverança amb un títol mundial.

Loeb culmina una temporada rodona

En la categoria reina, feia setmanes que el títol estava decidit a favor de Sébastien Loeb. Tot i això, el francès de Citroën ha estat precisament qui ha guanyat, en l'última cursa, el Ral·li de Gal·les. Loeb s'ha imposat en la prova amb 19 segons d'avantatge sobre el noruec Petter Solberg, que també corre amb Citroën. El tercer lloc del ral·li britànic ha estat per al finlandès de Ford, Jari-Matti Latvala, a 1 minut i 35 segons de Loeb. Amb aquesta posició, Latvala s'ha assegurat el subcampionat mundial, amb dos punts més que Solberg, que, finalment, ha estat tercer.
Anar al contingut