L'avió on es va estavellar el Chapecoense
L'avió on es va estavellar el Chapecoense
Futbol Internacional

Un informe confirma que l'avió del Chapecoense volava al límit de combustible i amb excés de pes

L'informe d'Aviació Civil de Colòmbia confirma que l'avió en què es va estavellar el Chapecoense brasiler volava amb una quantitat de combustible massa justa. I a més, revela que portava excés de pes

Actualitzat

L'avió de la companyia Lamia que es va estavellar prop de Medellín el 28 de novembre amb l'expedició del Chapecoense brasiler que havia de disputar la final de la Copa Sud-americana volava amb el combustible al límit i amb excés de pes, segons l'informe preliminar de l'Aeronàutica Civil de Colòmbia (Aerocivil).

El secretari de Seguretat Aèria d'Aerocivil, el coronel Fredy Bonilla, també ha explicat que les gravacions de la cabina dels pilots mostren que els responsables de tripular l'avió van parlar sobre la possibilitat de fer escala a les ciutats colombianes de Letícia o Bogotà "perquè anaven al límit de combustible", però finalment no ho van fer.

La controladora de l'aeroport de Rionegro a Medellín que va atendre l'emergència, Janeth Molina, ha revelat que l'accident on van morir 71 persones encara podria haver estat més greu, ja que estava molt a prop d'altres aeronaus. En declaracions a Radio Caracol, Molina ha explicat que l'avió, que "va començar el seu descens sense autorització", tenia sota tres aparells, dos d'ells "molt crítics" perquè eren molt a prop.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut