Ral·lis

Sébastien Loeb, tetracampió del món de ral·lis, serà el rival a abatre en el Mundial 08

El Mundial de ral·lis del 2008 comença amb la llegendària prova de Montecarlo tan sols 53 dies després del final de la passada temporada. Ho fa amb el francès Sébastien Loeb (Citroën) com a gran favorit i sense competència per aconseguir un nou ceptre mundial. Si aconseguís el triomf final, Loeb esdevindria l'únic pilot en els 35 anys d'història del Mundial que obté cinc títols consecutius. De moment, el francès ha igualat el palmarès dels finlandesos Kankkunen i Makinen, sent el pilot amb més victòries (36) i el que més triomfs s'ha adjudicat en una sola temporada (10 en el 2005).

Dani Sordo serà novament el company de Loeb a Citroën. Amb una teòrica igualtat mecànica, el càntabre intentarà optar a aconseguir la seva primera victòria en el Mundial sempre que les ordres d'equip no el frenin per afavorir les aspiracions del seu cap de files.

El gran rival de Loeb en els últims anys, el finlandès Marcus Grönholm, va dir adéu a la competició en el passat ral·li de la Gran Bretanya. Els seus substituts a Ford, Hirvonen i Latvala, tractaran de posar les coses complicades al campió i guanyar el títol de constructors. La tercera marca en discòrdia serà Subaru, de moment, sense el català Xevi Pons, que encara continua en negociacions per formar part de l'estructura de la marca japonesa. L'excampió del món noruec Solberg i l'australià Atkinson estaran al volant. La gran novetat vindrà amb l'entrada de Suzuki, que competirà amb el finlandès Gardemeister i del suec Andersson.

Calendari i nova normativa

El calendari tindrà una prova menys. Noruega, Portugal i Irlanda en queden fora, i entren Turquia i Jordània, inèdita en el Mundial. De les 15 cites, 10 seran sobre terra, 4 sobre asfalt i una sobre neu.

Hi ha pocs canvis a la normativa. En el 2008, Pirelli serà l'únic subministrador de pneumàtics, fet que podria beneficiar Subaru, que fins al 2006 va muntar rodes de la marca italiana. Els equips també necessitaran un temps d'acoblament a les noves gomes. A més, les rodes no podran portar sistema antipunxades i, per tant, els pilots hauran d'extremar les precaucions.