Ral·lies

Sébastien Loeb pretén seguir retallant la distància amb Grönholm en el Ral·li de França

El francès Sébastien Loeb (Citroën) buscarà aquest cap de setmana en el Ral·li de França, tretzena cita de l'any, retallar els sis punts d'avantatge que li porta el finlandès Marcus Grönholm (Ford) en el Mundial de pilots. Per això necessita l'ajuda del seu company d'equip, Dani Sordo. El pilot càntabre ha de quedar en una posició intermitja entre Loeb i Grönholm, per tal que el líder del Mundial aconsegueixi el menor nombre de punts possibles, i perquè Loeb, si obtingués la victòria, s'apropés al finlandès en la classificació.

El tricampió corre a casa, davant la seva afició i en unes carreteres que coneix molt bé. És el gran favorit per al triomf final, cosa que ha aconseguit en les dues últimes edicions, i en les tres cites disputades aquest any sobre asfalt. Loeb és el gran dominador sobre aquesta superfície, i Citroën també s'adapta a la perfecció en aquest tipus de terreny.

Sordo pot ser decisiu

Dani Sordo arriba a Còrsega amb un excel·lent sabor de boca després del passat Ral·li de Catalunya, en què va finalitzar segon. A més, si Loeb no fos el seu company d'equip, segurament hauria lluitat per la victòria en territori tarragoní.

Grönholm és conscient del poder de Seb en asfalt i en aquesta prova, i per aquest motiu tractarà de fer una carrera intel·ligent amb l'objectiu d'arriscar el necessari i sumar tots els punts que pugui. A més, els Ford també s'han mostrat ràpids sobre asfalt i podrien donar la sorpresa. Aquí podria entrar en escena el finlandès Mikko Hirvonen, company de Grönholm a Ford, que podria buscar quedar entre aquest i Loeb.

Xevi Pons i Dani Solà

El tercer equip punter és Subaru. El noruec Petter Solberg intentarà lluitar pel podi, però és massa irregular i ha patit constants problemes amb el seu cotxe aquesta temporada. Amb l'equip japonès hi haurà novament el català Xevi Pons, amb l'objectiu d'entrar en la zona de punts, després de quedar-se a les portes fa una setmana. Un altre representant català serà Dani Solà, que competeix amb un Peugeot 207 S2000. 

Cal destacar també el debut del Suzuki WRC, marca que entrarà de ple l'any que ve en el Mundial i que farà competir aquest cap de setmana un dels seus cotxes en mans del francès Nicolas Bernardi.

Carreteres revirades i asfalt abrasiu

Aquesta serà la 51a edició del Ral·li de França, anteriorment anomenat Ral·li de Còrsega. La prova es disputa en les carreteres dels afores de la ciutat d'Ajaccio, que es caracteritzen per ser revirades i per un asfalt excessivament abrasiu, fet que unit a una canviant meteorologia fa crucial una bona elecció de pneumàtics.

Sens dubte, és una de les proves més espectaculars de l'any, ja que algunes especials tenen lloc en les zones muntanyenques de l'illa de Còrsega i, per moments, els pilots han de competir per carreteres molt estretes en què a una banda tenen la roca de la muntanya i a l'altra el precipici. El Ral·li de França consta de tres etapes i 1.116,9 quilòmetres de recorregut, dels quals 359,3 seran cronometrats i dividits en setze trams.