Rosberg obté la tercera victòria de l'any al GP de la Xina i obre una escletxa de 36 punts amb Hamilton
Els Red Bull i els Ferrari han demostrat que poden presentar batalla en una cursa que ha estat marcada pels accidents i l'aparició del cotxe de seguretat
Francesc RosésActualitzat
El Gran Premi de la Xina ha estat la cursa més moguda i accidentada de les tres que s'han disputat aquest any. L'única cosa que s'ha repetit respecte a les anteriors ha estat la victòria de Nico Rosberg, que amplia a 36 punts l'avantatge que respecte al seu company d'equip Lewis Hamilton. El pilot anglès, que sortia des de l'última posició en l'engraellat, ha fet una bona remuntada però s'ha vist afectat per més incidents i, en certa manera, s'ha beneficiat per l'entrada del cotxe de seguretat. Al final ha acabat setè.
En la sortida, Rosberg ha pagat el fet de muntar pneumàtics tous, en contra dels supertous que portaven els rivals propers: amb menys adherència s'ha vist superat per Daniel Ricciardo. Després de la punxada del pilot de Red Bull, Rosberg ha pogut dur a terme una cursa molt tranquil·la perquè d'entrada portava aquests pneumàtics tous que no l'han obligat a entrar a boxes quan ha neutralitzat la carrera el cotxe de seguretat. El pilot de Mercedes ha estat sempre controlant les diferències respecte a Kviat i Vettel, que han estat sempre els rivals més directes. Només ha hagut de canviar de pneumàtics dues vegades gràcies a la seva estratègia i ha guanyat amb autoritat la seva tercera cursa. Li ha tret un avantatge de més de mig minut a Sebastian Vettel, que ha estat el segon classificat.
Hamilton, que sortia l'últim, no ho ha tingut gens fàcil. En la primera volta ha passat per sobre de les peces que havien quedat soltes del Ferrari de Kimi Räikkönen, i el seu Mercedes era difícil de pilotar. L'anglès no ha pogut evitar un xoc amb un rival i ha hagut d'entrar a 'boxes' per fer les reparacions. L'entrada del cotxe de seguretat l'ha ajudat, perquè gràcies a això s'ha pogut apropar als cotxes de davant quan la cursa s'ha reiniciat normalment. La neutralització també li ha permès canviar dues vegades de pneumàtics sense perdre temps ni posicions, tenint en compte que l'equip volia que pogués escollir lliurement els pneumàtics des d'aquell moment fins a final de carrera. Tot i això, el Mercedes ha quedat tocat en el xoc i no s'aguantava bé. La setena posició és el màxim que ha pogut fer.
Decepció a Ferrari tot i la segona posició de Sebastian Vettel, que en el segon viratge ha fet una maniobra en fals quan se li estava colant per la dreta un agressiu Daniïl Kviat. El seu Ferrari ha xocat amb el de Kimi Räikkönen, que ha hagut de passar pel 'box' per reparar els desperfectes. Vettel ha perdut posicions, però al llarg de la cursa les ha anat recuperant, fins al segon lloc que ha obtingut avançant Kviat. En acabat, Vettel ha escridassat Kviat per la maniobra de la primera volta, que per cert ha estat acceptada com a normal pels comissaris. En canvi, un avançament perillós que Vettel ha fet a dos rivals més lents en la primera entrada a 'boxes', ha estat analitzada pels mateixos comissaris un cop ha acabat la cursa. Räikkönen, que com Hamilton ha perdut menys temps del previst per l'entrada del cotxe de seguretat, ha acabat cinquè. El cotxe de seguretat ha hagut d'intervenir en les primeres voltes perquè es poguessin retirar de la pista les restes dels cotxes accidentats en la primera volta.
Ricciardo, gran sortida sense sort
El pilot amb menys sort de la carrera ha estat precisament Daniel Ricciardo, que ha punxat un pneumàtic sobre aquestes restes, quan ocupava el primer lloc gracies a haver superat Rosberg en la sortida. L'aturada per fer la substitució li ha fet perdre una posició privilegiada des de la que hauria pogut controlar en certa manera la primera part de la cursa. La seva actuació, amb un Red Bull extraordinari pel que fa a adherència, ha estat brillant, i almenys ha pogut acabar quart darrere del seu company Kviat. El pilot rus ha estat agressiu i molt combatiu, i ha pujat per segon cop a un podi, precisament quan la pròxima carrera serà la del seu país.
Carlos Sainz ha estat el pilot espanyol més ben classificat. Ha acabat novè, però a Toro Rosso li han demanat que deixés passar Max Verstappen en les últimes voltes. En la fase final de la carrera tant l'un com l'altre han aconseguit avançar Checo Pérez i Valtteri Bottas.
Fernando Alonso ha arribat a anar tercer després de l'entrada del cotxe de seguretat, ja que no ha hagut d'entrar a 'boxes' perquè portava pneumàtics tous des de l'inici. Quan la cursa s'ha normalitzat ha vist, però, que el McLaren encara era inferior a cotxes com els Toro Rosso i els Force India, i s'ha hagut de conformar amb la dotzena posició final. El pilot asturià ha acabat davant del seu company Jenson Button. Tot i els nombrosos incidents, tots els cotxes i pilots han pogut acabar la carrera.
Resultats
1 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 1h38m53.891s
2 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 37.776s
3 Daniïl Kviat Red Bull Racing 45.936s
4 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 52.688s
5 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1m05.872s
6 Felipe Massa Williams Martini Racing 1m15.511s
7 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 1m18.230s
8 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso 1m19.268s
9 Carlos Sainz Scuderia Toro Rosso 1m24.127s
10 Valtteri Bottas Williams Martini Racing 1m26.192s
11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team 1m34.283s
12 Fernando Alonso McLaren Honda 1m37.253s
13 Jenson Button McLaren Honda 1m41.990s
14 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team 1 volta
15 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team 1 volta
16 Marcus Ericsson Sauber F1 Team 1 volta
17 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team 1 volta
18 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT 1 volta
19 Romain Grosjean Haas F1 Team 1 volta
20 Felipe Nasr Sauber F1 Team 1 volta
21 Rio Haryanto Manor Racing MRT 1 volta
22 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team 1 volta
En la sortida, Rosberg ha pagat el fet de muntar pneumàtics tous, en contra dels supertous que portaven els rivals propers: amb menys adherència s'ha vist superat per Daniel Ricciardo. Després de la punxada del pilot de Red Bull, Rosberg ha pogut dur a terme una cursa molt tranquil·la perquè d'entrada portava aquests pneumàtics tous que no l'han obligat a entrar a boxes quan ha neutralitzat la carrera el cotxe de seguretat. El pilot de Mercedes ha estat sempre controlant les diferències respecte a Kviat i Vettel, que han estat sempre els rivals més directes. Només ha hagut de canviar de pneumàtics dues vegades gràcies a la seva estratègia i ha guanyat amb autoritat la seva tercera cursa. Li ha tret un avantatge de més de mig minut a Sebastian Vettel, que ha estat el segon classificat.
Hamilton, que sortia l'últim, no ho ha tingut gens fàcil. En la primera volta ha passat per sobre de les peces que havien quedat soltes del Ferrari de Kimi Räikkönen, i el seu Mercedes era difícil de pilotar. L'anglès no ha pogut evitar un xoc amb un rival i ha hagut d'entrar a 'boxes' per fer les reparacions. L'entrada del cotxe de seguretat l'ha ajudat, perquè gràcies a això s'ha pogut apropar als cotxes de davant quan la cursa s'ha reiniciat normalment. La neutralització també li ha permès canviar dues vegades de pneumàtics sense perdre temps ni posicions, tenint en compte que l'equip volia que pogués escollir lliurement els pneumàtics des d'aquell moment fins a final de carrera. Tot i això, el Mercedes ha quedat tocat en el xoc i no s'aguantava bé. La setena posició és el màxim que ha pogut fer.
Decepció a Ferrari tot i la segona posició de Sebastian Vettel, que en el segon viratge ha fet una maniobra en fals quan se li estava colant per la dreta un agressiu Daniïl Kviat. El seu Ferrari ha xocat amb el de Kimi Räikkönen, que ha hagut de passar pel 'box' per reparar els desperfectes. Vettel ha perdut posicions, però al llarg de la cursa les ha anat recuperant, fins al segon lloc que ha obtingut avançant Kviat. En acabat, Vettel ha escridassat Kviat per la maniobra de la primera volta, que per cert ha estat acceptada com a normal pels comissaris. En canvi, un avançament perillós que Vettel ha fet a dos rivals més lents en la primera entrada a 'boxes', ha estat analitzada pels mateixos comissaris un cop ha acabat la cursa. Räikkönen, que com Hamilton ha perdut menys temps del previst per l'entrada del cotxe de seguretat, ha acabat cinquè. El cotxe de seguretat ha hagut d'intervenir en les primeres voltes perquè es poguessin retirar de la pista les restes dels cotxes accidentats en la primera volta.
Ricciardo, gran sortida sense sort
El pilot amb menys sort de la carrera ha estat precisament Daniel Ricciardo, que ha punxat un pneumàtic sobre aquestes restes, quan ocupava el primer lloc gracies a haver superat Rosberg en la sortida. L'aturada per fer la substitució li ha fet perdre una posició privilegiada des de la que hauria pogut controlar en certa manera la primera part de la cursa. La seva actuació, amb un Red Bull extraordinari pel que fa a adherència, ha estat brillant, i almenys ha pogut acabar quart darrere del seu company Kviat. El pilot rus ha estat agressiu i molt combatiu, i ha pujat per segon cop a un podi, precisament quan la pròxima carrera serà la del seu país.
Carlos Sainz ha estat el pilot espanyol més ben classificat. Ha acabat novè, però a Toro Rosso li han demanat que deixés passar Max Verstappen en les últimes voltes. En la fase final de la carrera tant l'un com l'altre han aconseguit avançar Checo Pérez i Valtteri Bottas.
Fernando Alonso ha arribat a anar tercer després de l'entrada del cotxe de seguretat, ja que no ha hagut d'entrar a 'boxes' perquè portava pneumàtics tous des de l'inici. Quan la cursa s'ha normalitzat ha vist, però, que el McLaren encara era inferior a cotxes com els Toro Rosso i els Force India, i s'ha hagut de conformar amb la dotzena posició final. El pilot asturià ha acabat davant del seu company Jenson Button. Tot i els nombrosos incidents, tots els cotxes i pilots han pogut acabar la carrera.
Resultats
1 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 1h38m53.891s
2 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 37.776s
3 Daniïl Kviat Red Bull Racing 45.936s
4 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 52.688s
5 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1m05.872s
6 Felipe Massa Williams Martini Racing 1m15.511s
7 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 1m18.230s
8 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso 1m19.268s
9 Carlos Sainz Scuderia Toro Rosso 1m24.127s
10 Valtteri Bottas Williams Martini Racing 1m26.192s
11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team 1m34.283s
12 Fernando Alonso McLaren Honda 1m37.253s
13 Jenson Button McLaren Honda 1m41.990s
14 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team 1 volta
15 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team 1 volta
16 Marcus Ericsson Sauber F1 Team 1 volta
17 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team 1 volta
18 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT 1 volta
19 Romain Grosjean Haas F1 Team 1 volta
20 Felipe Nasr Sauber F1 Team 1 volta
21 Rio Haryanto Manor Racing MRT 1 volta
22 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team 1 volta