Nico Rosberg
Rosberg es manté ferm en l'inici de la temporada de Fórmula 1 (Reuters)
Motor

Rosberg, amb la "pole", tindrà una nova oportunitat de distanciar-se de Hamilton, que sortirà l'últim al GP de la Xina

L'estratègia amb els pneumàtics tous ha beneficiat l'alemany, que, a més, no haurà de lluitar amb cap Ferrari a la primera fila de sortida

Francesc RosésActualitzat
Primer i últim. Aquestes seran les posicions dels dos pilots de Mercedes en l'engraellat de sortida del Gran Premi de la Xina. Nico Rosberg ha aconseguit la "pole" mentre que el seu company Lewis Hamilton no ha pogut ni sortir en la Q1 a causa d'un problema en el motor elèctric del seu cotxe. Sorpresa en la primera línia amb la presencia de Daniel Ricciardo; decepció a Ferrari per no haver pogut aprofitar els problemes de Mercedes situant un dels seus pilots en la primera línia de l'engraellat, i mala sort a McLaren, tenint en compte que la interrupció de la Q2 per un incident de Nico Hulkenberg ha impedit que Fernando Alonso i Jenson Button poguessin lluitar per passar a la Q3.

Amb tot, la cursa de diumenge promet fortes emocions i molt especialment a causa de les estratègies diferents que poden adoptar els equips a l'hora de preveure els pneumàtics que faran servir i el nombre d'aturades a 'boxes' que hauran de fer. Rosberg, per exemple, ha estat molt agosarat: ha aconseguit passar a la Q3 fent servir els pneumàtics tous, quan els rivals més directes han hagut de fer servir els supertous. Com diu el reglament, Rosberg haurà de prendre la sortida amb el pneumàtic tou, que sembla el més adequat, perquè els supertous obligaran els seus pilots a fer una aturada prematura en les primeres voltes del gran premi.

Als pilots de Ferrari sembla que no els va tan aquest pneumàtic tou, i això explicaria que la seva estratègia hagi estat fins i tot la de conservar els pneumàtics del nivell superior (supertous) de cara a la cursa. Sebastian Vettel, concretament, només ha fet un intent de volta ràpida amb el joc que la FIA regala als participants en la Q3, de manera que per la carrera disposarà d'un joc més d'aquest compost. El pilot alemany ha estat cinquè en la classificació, però podria fer una cursa completament diferent de la de Rosberg, per compensar les possibles diferències entre els dos cotxes. Kimi Räikkönen, un dels pilots que es troba més de gust amb el pneumàtic supertou, ha comès una petita errada en el darrer viratge i només ha pogut ser tercer, però sortirà pel costat net de la pista i compta amb aguantar més de deu voltes amb el pneumàtic supertou quan es preveu que els altres pilots amb aquest compost hagin de fer el canvi cap a la volta 5 o 6.

La sorpresa, però, l'ha donat Ricciardo, amb un Red Bull-Renault que millora dia a dia. Ha fet una volta extraordinària, ha superat els Ferrari i ha aconseguit un lloc en la primera línia. El pilot australià ha explicat després que confiava a poder aguantar la pressió dels pilots de l'equip italià al llarg de la cursa. Valtteri Bottas, amb Williams, ocuparà el cinquè lloc en l'engraellat davant de Daniil Kvyat –que ha comès una errada en la seva volta ràpida–, Checo Pérez, i els dos pilots de Toro Rosso, amb Carlos Sainz davant de Max Verstappen.

Els pilots de McLaren confiaven aquest cop a passar a la Q3, i per això havien guardat un joc més del pneumàtic més tou. Quan estaven a punt de començar la volta ràpida, però, els entrenaments s'han hagut de suspendre per l'incident que ha protagonitzat el Force India de Nico Hülkenberg, que ha perdut enmig de la pista una roda mal fixada. Alonso, que s'ha mostrat molt contrariat per aquest fet, i Button, no han pogut passar. S'han classificat provisionalment dotzè i tretzè, però han acabat guanyant una posició cadascun després que Hülkenberg ha rebut una penalització de tres llocs per l'errada que ha comès el seu equip.

Una de les grans incògnites de la cursa serà, però, veure què és capaç de fer Lewis Hamilton sortint des de la part del darrere de l'engraellat. Possiblement Mercedes li planificarà una estratègia adequada per recuperar posicions, però l'actual campió haurà de treballar de valent per avançar els pilots més lents.

Resultats

1    Nico Rosberg    Mercedes    1m35.402s    -
2    Daniel Ricciardo    Red Bull/TAG Heuer    1m35.917s     0.515s
3    Kimi Räikkönen    Ferrari    1m35.972s      0.570s
4    Sebastian Vettel    Ferrari    1m36.246s     0.844s
5    Valtteri Bottas    Williams/Mercedes    1m36.296s     0.894s
6    Daniil Kvyat    Red Bull/TAG Heuer    1m36.399s     0.997s
7    Sergio Pérez    Force India/Mercedes    1m36.865s     1.463s
8    Carlos Sainz    Toro Rosso/Ferrari    1m36.881s     1.479s
9    Max Verstappen    Toro Rosso/Ferrari    1m37.194s     1.792s
10    Nico Hülkenberg    Force India/Mercedes    -    -
11    Felipe Massa    Williams/Mercedes    1m37.347s    -
12    Fernando Alonso    McLaren/Honda    1m38.826s    -
13    Jenson Button    McLaren/Honda    1m39.093s    -
14    Romain Grosjean    Haas/Ferrari    1m39.830s    -
15    Marcus Ericsson    Sauber/Ferrari    1m40.742s    -
16    Felipe Nasr    Sauber/Ferrari    1m42.430s    -
17    Kevin Magnussen    Renault    1m38.673s    -
18    Esteban Gutiérrez    Haas/Ferrari    1m38.770s    -
19    Jolyon Palmer    Renault    1m39.528s    -
20    Rio Haryanto    Manor/Mercedes    1m40.264s    -
21    Pascal Wehrlein    Manor/Mercedes    -    -
22    Lewis Hamilton    Mercedes    -    -
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut