Futbol Internacional

Polèmica al Regne Unit pel disseny de la nova samarreta de l'equip femení del Manchester United

El model, dissenyat per la firma alemanya Adidas, és més cenyit que el masculí i mostra un coll prominent en 'V' amb un pronunciat escot, més baix que el de l'any passat

Actualitzat

El disseny de la nova samarreta de l'equip femení del Manchester United, presentat el passat dissabte de matinada, ha generat molta polèmica al Regne Unit i ha estat titllat de "sexista" i "discriminatori" en les xarxes socials. El model, dissenyat per la firma alemanya Adidas, és més cenyit que el masculí i mostra un coll prominent en 'V' amb un pronunciat escot, més baix que el de l'any passat.
  
"De debò, Adidas? Per què hi ha el coll en 'V' molt més baix que el dels homes? A algunes de nosaltres no ens agrada ensenyar el pit", ha dit, indignada, una aficionada del United a la xarxa social Twitter. "El model de dona és horrible i sexista. És una pena perquè Adidas va fer un gran treball amb el disseny masculí", ha assegurat per la seva banda, Roy Aurstad, seguidor del club anglès.
  
L'any passat, el Manchester United, que no tenia equip femení de futbol, ​​va signar un acord rècord de patrocini amb Adidas per a les pròximes deu temporades valorat en 750 milions de lliures (940 milions d'euros).

Divisió d'opinions   

Malgrat les crítiques a les xarxes socials, algunes aficionades estan a favor del nou model, "més femení" que altres anys i que "fa que les dones deixin de vestir-se com els homes".
   
"Sexista? És positiu que s'hagi fet un model per a dones! És un disseny molt més femení. No totes les seguidors volen vestir-se com un home. Hem d'estar contentes de tenir l'opció de triar", va piular Sarah Penman.
   
"M'encanta la meva nova samarreta. És un gran canvi, ja que sòl sentir-me tancada amb els models per a homes. Em sento afalagada amb aquest disseny", va publicar Natalie Dickinson, que va acompanyar el seu tuit amb una instantània d'ella posant amb la nova samarreta.

Anar al contingut