Bàsquet

Nike, la primera marca que posarà el seu logo a les samarretes de l'NBA

Al llarg de la història de l'NBA, els campions i les estrelles s'han anat succeint, però sempre s'ha mantingut una constant: a les seves samarretes no hi ha havia cap més logo que el del seu equip. Això canviarà a partir de la temporada 2017-18
Lebron James i Matthew Dellavedova, dels Cleveland Cavaliers (EFE)

Lebron James i Matthew Dellavedova, dels Cleveland Cavaliers (EFE)

L'NBA i Nike han arribat a un acord històric. Més enllà dels 1.000 milions de dòlars que la marca esportiva pagarà per vestir en exclusiva els professionals del bàsquet nord-americà durant vuit temporades començant per la 2017-18, per primera vegada a la història de la competició, les samarretes dels jugadors de la lliga portaran el logotip d'una marca que no sigui de l'NBA.

Segons ha dit el comissionat Adam Silver, el màxim responsable de l'NBA que ha trencat l'ortodòxia "embrutant" la samarreta, "l'acord amb Nike representa un nou paradigma en l'estructura del nostre negoci global de marxandatge". L'empresa esportiva té, a més de la marca principal, dues marques més molt lligades amb el bàsquet: Jordan i Converse.

Aquest fet, el d'estampar un logo comercial a les samarretes de l'NBA, tornarà a obrir el debat entre els propietaris de si ha arribat el moment d'obrir les equipacions dels seus equips a la publicitat, tal com passa en la majoria de clubs de tots els esports de la resta del món. La lliga femenina professional, la WNBA, fa temps que va fer aquest pas.