Fórmula 1

Mercedes-McLaren compareix avui davant la seu de la Federació Internacional de l'Automòbil

Avui és un dia clau en la Fórmula 1. Mercedes-McLaren compareix davant la seu de la Federació Internacional de l'Automòbil. L'objectiu, demostrar la seva innocència en el presumpte espionatge a Ferrari. L'escuderia britànica té involucrat el seu cap de disseny, Mike Coughlam, que va ser apartat de l'equip tan bon punt es va conèixer l'afer. Del Consell Mundial d'aquesta federació dependrà si s'absol la marca o bé se la sanciona. Algunes fonts apunten que el càstig podria ser de fins a 20 punts per a l'escuderia.

Com es van produir els fets?

En un món tan complicat i secret com el de la Fórmula 1, aquest escàndol va esclatar de la manera més ximple. Tot va començar a Woking, on McLaren fabrica els cotxes d'Alonso i Hamilton. A la vora d'aquí, una dona va anar a fotocopiar un dossier de 780 pàgines amb dos segells: Ferrari i "confidencial". Resulta que l'amo del servei de fotocòpies és seguidor de l'escuderia italiana i ràpidament hi va trucar per alertar-ne els directius. Sembla que la dona en qüestió era l'esposa de Mike Coughlan, cap de disseny de McLaren.

El dossier de Ferrrari va arribar a les mans de Coughlan gràcies al seu amic i enginyer de l'escuderia vermella Nigel Stepney, arraconat els últims mesos pel seu cap, Jean Todt. A McLaren, Ron Dennis acomiada Coughlan i assegura que no sabia que McLaren disposés d'aquests documents, on s'expliquen tots els secrets dels Ferrari i assegura l'equip no els ha aprofitat per dissenyar el cotxe d'Alonso i Hamilton Però a Ferrari es pregunten com pot ser que McLaren denunciés a principis del mundial l'existència d'un dispositiu gairebé invisible utilitzat a la part baixa del seus cotxes.

Tot aquest afer també podria esquitxar Honda. Nick Fry, cap de l'equip, va confessar que tant Stepney com Coughlan li havien ofert els seus serveis i, probablement, la informació privilegiada de què disposaven.