El McLaren de Fernando Alonso en els tests de pretemporada de Fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya (Reuters)
Fórmula 1

McLaren es planteja trencar relacions amb Honda i tempteja Mercedes com a possible proveïdor de motors

Els pobres resultats aconseguits en els tests de pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya fan reviure els pitjors malsons a l'escuderia anglesa

Actualitzat

Després de dues temporades en blanc i quan els tests de pretemporada auguren un tercer any no gaire profitós, la paciència de McLaren amb Honda s'està esgotant. El mateix Fernando Alonso, no fa ni deu dies, va assenyalar el motor japonès com l'únic culpable del pobre rendiment dels monoplaces de l'escuderia de Woking.

Segons publica la BBC, l'equip McLaren hauria fet uns primers contactes formals amb Mercedes per temptejar la possibilitat que es converteixi en el seu proveïdor de motors i treure's de sobre d'una vegada per totes un motor Honda, que no acaba de ser ni competitiu ni fiable i en què totes les millores que s'introdueixen sempre van un pas enrere respecte als seus competidors. Això sí, en cas de voler trencar el contracte de manera imminent, l'escuderia anglesa hauria de pagar una indemnització milionària al fabricant de motors japonès a causa d'una clàusula variable que no posa gens fàcil un possible divorci.

Més enllà de la relació client-proveïdor, un dels principals esculls és que Honda paga la meitat del milionari sou dels pilots, a més de subministrar de manera gratuïta els motors. En cas d'haver de recórrer a Mercedes, McLaren hauria de pagar uns 17 milions d'euros.

Per tant, un trencament de relacions amb Honda, obligaria l'equip de Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne a buscar un patrocinador que estigués en condicions d'aportar molts diners per finançar un equip en hores baixes i, per tant, amb poca quota de pantalla, el principal interès dels espònsors. Així, doncs, es podria donar el cas que hi hagués una temporada de transició: Amb motors més competitius d'un altre proveïdor per tornar a pujar els monoplaces de Woking a dalt de tot, però sense un principal patrocinador i, per tant, les enormes despeses que suposa competir en la categoria reina de l'automobilisme anirien a compte dels propietaris de l'equip: El fons d'inversió de Bahrain Mumtalakat (50%), l'empresari saudita, Mansour Ojjeh (25%) i el recentment defenestrat, Ron Dennis (25%).

Per últim, si aquest 2017 McLaren no aconsegueix tornar a pujar als podis, el pilot estrella de l'equip, Fernando Alonso, podria abandonar l'equip i és que a final de temporada expira el seu contracte amb l'escuderia anglesa i l'asturià ja fa gairebé quatre anys que no guanya una cursa.

Mikka Hakinen torna com a ambaixador

L'excampió del món de Fórmula 1, Mika Hakkinen, torna a l'equip McLaren, l'escuderia on va aconseguir els seus grans èxits professionals. L'expilot finlandès serà el nou ambaixador de la formació anglesa. Hakkinen, de 48 anys, tindrà connexió directa amb el director executiu, Zack Brown.

Anar al contingut