Fórmula 1

L'inici de la remuntada de Fernando Alonso passa per retrocedir deu llocs com a mínim al GP d'Àustria

Fernando Alonso pilotarà un monoplaça gairebé nou a Àustria. Paquet de millores aerodinàmiques i substitució del motor. La contrapartida és que té assegurada la sortida entre els últims cotxes de la graella

Oriol LlachActualitzat

Una de freda i una de calenta per al pilot asturià i les novetats que té previst estrenar amb el seu McLaren aquest cap de setmana al circuit d'Spielberg.

Les bones notícies són que l'únic paquet de millores aerodinàmiques disponible anirà al monoplaça d'Alonso, ja que el seu company d'equip, Jenson Button, es va beneficiar de les darreres innovacions al GP de la Xina. A més, l'asturià serà qui rodarà en els tests que es faran al mateix circuit d'Spielberg la setmana següent, juntament amb el campió de GP2, Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso tindrà un nou frontal i un nou aleró del darrere a punt per als entrenaments lliures de divendres.

Les males notícies, una altra vegada, tenen un nom: Honda. Després de tots els problemes de fiabilitat soferts durant la temporada, l'asturià ha anunciat en roda de premsa que substituirà el motor de combustió, fet que li costarà una penalització de deu llocs a la graella de sortida. Segons com vagi el seu monoplaça durant els entrenaments lliures, McLaren i Honda decidiran si canvien més elements del motor o no. Cal tenir en compte que cada canvi extra seran cinc llocs més de penalització i, en cas de no poder complir amb tota la sanció perquè no hi hagi més cotxes al darrere, podrien sumar-li algun "stop and go" durant la cursa.

L'escuderia de Woking encara aquest gran premi com un llarg test, ja que el traçat austríac tampoc és gaire favorable a les característiques de l'MP4-30. Així podrien arribar a casa, a Silverstone, on serà la següent cursa, amb un monoplaça que els permetés tornar a ser competitius.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut