Barça

Les anomalies amb les liquidacions del Seient Lliure del FC Barcelona van començar el 2015

L'any 2015 ja es van detectar les primeres anomalies derivades del VIP Experience del Barça. Alguns socis van observar deficiències en les liquidacions rebudes per les entrades que havien alliberat al Seient Lliure perquè el club en gestionés la revenda
Xavi Torres
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Les anomalies es van començar a detectar l'any 2015. Va ser aleshores quan es van observar algunes deficiències en les liquidacions rebudes per les entrades que havien estat alliberades en la modalitat de Seient Lliure perquè el club en gestionés la revenda.

Un cas concret d'una entrada amb dos preus

En un cas concret que ha pogut conèixer TV3, per una mateixa localitat, l'abonat va rebre un primer ingrés de 164 euros, que posteriorment va ser corregit per un altre de 40. El 16 de novembre de 2015, el Barça va rebre la Roma en partit d'una Lliga de Campions que acabaria guanyant a Berlín. Aquell dia, el seient alliberat pel soci Jaume Comerma Pons també va ser utilitzat pel club dins de la modalitat de VIP Experience. Durant la setmana va rebre de part del club la liquidació pertinent.

A les 20.45 hores del dimarts 24 de novembre de 2015, el soci en qüestió va rebre dues liquidacions: la del preu oficial de la venda segons el club i la del preu real de la venda a través de VIP Experience. Li tocaven 164 amb 25 euros o 40,52? La primera era segons el preu de venda de VIP Experience, i la segona, segons el preu oficial del club. No en va treure l'aigua clara i va acabar cobrant la quantitat més baixa.

El catedràtic de Dret Penal de la UOC Josep Maria Tamarit considera que aquesta pràctica seria "una deslleialtat al soci, tot i que no es tractaria d'una pràctica delictiva ni es podria dir que hi ha una administració deslleial del patrimoni del Club".          

El codi ètic del club parla de la transparència i del compromís d'oferir una informació veraç, completa, clara i precisa als socis. Però no és fàcil per a un soci no expert en finances trobar aquesta informació en les 265 pàgines de la memòria de la temporada passada ni tampoc en les 249 de l'anterior, la 14-15. En canvi, en la guia de tràmits editada pel club es llegeix ben clar com s'ofereix als socis la possibilitat d'alliberar de cop tots els partits de la temporada.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS