Futbol internacional

La Juventus, condemnada a pagar dos milions d'euros a Nike per vendre samarretes a la seva web d'un altre patrocinador

La Juve no va acceptar ser desposseïda de dues lligues. Una negativa que ara li pot costar dos milions d'euros
Juan Cuadrado, amb la samarreta de la Juve (Reuters)

Juan Cuadrado, amb la samarreta de la Juve (Reuters)

L'any 2012, la Juventus va guanyar l'Scudetto. Era la seva lliga número 30, tot i que, en realitat, només comptaven 28. De les altres dues, les 2004-05 i 2005-06, va ser desposseïda arran d'un escàndol: un dels seus directius, Luciano Moggi, demanava al cap d'arbitratge de la Federació Italiana de Futbol que designés àrbitres "amics" per als seus partits.

Després del títol de l'any 2012, el club italià va demanar al seu patrocinador, Nike, que posés la tercera estrella sobre l'escut a la samarreta, una per cada deu lligues. La marca esportiva s'hi va negar, i la Juventus va tirar pel dret, i va autoritzar la venda a la seva web de samarretes no oficials amb les tres estrelles, fetes per una altra empresa i sense el logo de la marca nord-americana.

La relació entre les dues parts es va deteriorar i, el 24 d'octubre del 2013, un any i mig després que expirés el contracte que les unia, el club italià va anunciar que el seu següent patrocinador seria Adidas. El novembre del 2014, Nike va denunciar la Juventus davant del Tribunal de Ginebra pel cas de la tercera estrella.

L'empresa nord-americana va demanar una compensació de 80 milions d'euros. Els jutges ho han considerat excessiu, i han limitat la indemnització als dos últims anys de contracte, el 5% del valor base del patrocini. Exactament, un milió i mig d'euros més un altre mig milió de taxes judicials. Ara, la Juventus ha de decidir si accepta el veredicte o presenta un recurs.