Ciclisme

Hincapie és el nou líder del Tour després de la primera etapa, que s'ha resolt a l'esprint

Com no podia ser de cap altra manera, la primera etapa en línia del Tour de França s'ha resolt a l'esprint. Després de 184 quilòmetres pràcticament plans i un cop neutralitzada l'escapada de torn, el pilot ha arribat compacte a la meta d'Estrasburg. El guanyador, però, no ha sortit d'entre l'àmplia nòmina de velocistes inscrits en la present edició de la ronda francesa. El triomf ha estat per al sorprenent ciclista francès Jimmy Casper, de l'equip Cofidis. Darrere seu han arribat dos dels grans especialistes, l'australià Robbie McEwen i l'alemany Erik Zabel. El noruec Thor Hushovd ha perdut el mallot groc de líder en favor del nord-americà George Hincapie.

Actualitzat

El ciclista del Discovery Channel ha sumat dos segons en l'últim esprint bonificat de la jornada que li han servit per situar-se com a nou líder de la classificació general. La desgràcia del fins ara líder, però, no s'ha acabat amb la pèrdua del mallot groc. A més, Hushovd ha patit un espectacular tall al colze mentre lluitava amb la resta d'esprintadors per obtenir una bona posició a la línia d'arribada.

El ciclista noruec s'ha tallat en colpejar-se amb una tanca i ha creuat la meta sagnant abundament. A banda de no poder disputar el triomf a l'etapa, l'incident protagonitzat per Hushovd ha provocat que altres especialistes, com Óscar Freire o Tom Boonen s'hagin vist apartats de la lluita pel triomf.

Amb Hincapie com a nou líder, Hushovd passa a ser segon, a dos segons del ciclista nord-americà. Per darrera, els segueixen Zabriskie, Lang, i Alejandro Valverde, que es manté com a primer espanyol de la general, ara a 6 segons d'Hincapie.

Com a anècdota de l'etapa, cal destacar que el primer líder de la classificació de la muntanya és l'alemany Fabian Wegmann, de l'equip Gerolsteiner. Wegmann ha passat en primera posició per l'única dificultat muntanyosa de l'etapa, un port de quarta categoria situat en territori alemany. I és que la primera etapa del Tour de França d'enguany, amb sortida i arribada a Estrasburg, s'ha desenvolupat en la seva part central per carreteres alemanyes.

La segona etapa del Tour, entre Obernai i Esch-sur-Alzette, té 228 quilòmetres de recorregut  pràcticament plans. En principi haurà de ser una altra ocasió ideal per als grans velocistes del pilot. Dos ports de quarta categoria a pocs quilòmetres del final, però, poden fer perillar l'arribada massiva.

La polèmica pel dopatge encara plana sobre la cursa

A mesura que passen les hores i els dies, el Tour comença a recuperar mica en mica la normalitat i la polèmica per l'exclusió de l'equip Astana-Würth i de diversos dels favorits pel triomf final dóna pas de nou a la vessant purament esportiva. La polèmica oberta arran del sumari per l'Operació Port, però, encara porta cua.

L'últim a pronunciar-se ha estat precisament un dels ciclistes afectats, el kazakh Alexandre Vinokourov, líder de l'Astana-Würth i un dels favorits per endur-se el triomf final a París. Vinokourov ha afirmat que es quedarà en propietat l'empresa Active Bay, propietària de l'equip, per aconseguir "que la formació tingui una llicència kazakh" i que la part empresarial, que pertany a Manolo Sáiz, el director provisional i un dels principals implicats en l'Operació Port, passin a Astana.

"D'aquí a dos anys seré el director esportiu", ha dit Vinokourov, que ha qualificat d'"error" que Astana es fes càrrec de la plaça deixada per Liberty a començaments de juny, quan va sortir a la llum la presumpta xarxa de dopatge. El ciclista kazakh ha criticat Sáiz, de qui ha dit que hauria de "deixar la bicicleta i que no se'l vegi més", i l'ha culpat de privar-lo de la seva darrera oportunitat de guanyar el Tour de França.

L'equip Astana disposa de moment de llicència per participar en les curses del calendari Pro Tour, tot i que s'espera que pròximament la Comissió de Llicències estudiï la situació creada al voltant de l'equip, tenint en compte el codi ètic i els documents oficials de l'Operació Port.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut