Hamilton lidera un nou doblet de Mercedes i Vettel torna al tercer lloc al Gran Premi de la Xina
Alonso aconsegueix acabar la cursa per primera vegada aquesta temporada i és dotzè; Sainz, catorzè, i Merhi, setzè.
Victòria de Lewis Hamilton sobre Nico Rosberg, amb doblet de Mercedes, en un Gran Premi de la Xina en el qual els pilots de Ferrari no han disposat de tantes facilitats com en el passat Gran Premi de Malàisia, per obtenir un bon resultat. L'equip guanyador no ha comès aquest cop errades estratègiques i Sebastian Vettel s'ha hagut de conformar, com a Austràlia, amb el tercer lloc del podi, mentre que Kimi Räikkönen ha acabat quart. Fernando Alonso ha acabat el primer gran premi de la temporada, i han acabat els dos McLaren, que han donat també més bona impressió, encara que lluny dels primers. Carlos Sainz ha acabat catorzè. Roberto Merhi també ha pogut acabar la carrera.
En el moment de la sortida no hi ha hagut sorpreses, i Hamilton ha superat el seu company, mentre que Vettel no ha pogut avançar cap posició. L'altre Ferrari, Räikkönen, que ocupava el sisè lloc, ha fet un gran inici de cursa i ha aconseguit situar-se a la quarta posició.
Els pilots de la marca italiana només han pogut pressionar els de Mercedes en els dos primers "stints" quan els seus cotxes feien servir el pneumàtic més tou. Les estratègies en el moment de fer les aturades han decidit la lluita entre els dos millors equips. Ferrari, amb Vettel, ha pres la iniciativa, però Mercedes ha reaccionat amb intel·ligència i ha compensat qualsevol pèrdua de temps per volta que hauria pogut afectar la posició en cursa dels seus pilots. Els pneumàtics dels monoplaces alemanys han aguantat més bé del que s'esperava i Vettel i Räikkönen no hi han tingut res a fer. En l'últim relleu, amb els pneumàtics "mitjans", els més durs, la superioritat de Hamilton i Rosberg encara ha estat més gran. La calca d'estratègia que ha adoptat l'equip campió ha permès que Lewis Hamilton s'imposés sense problemes, atès que a causa del moment en què s'han fet les aturades, Rosberg s'ha quedat sense opcions de poder superar el seu company d'equip. Acabat el gran premi el pilot alemany s'ha queixat del ritme que portava el seu company, perquè, entre altres coses, deia, havia posat en perill la seva segona posició. La cursa ha acabat rere el cotxe de seguretat, que ha hagut d'intervenir en les tres últimes voltes quan el Toro Rosso de Max Verstappen, avariat, ha quedat encallat en les tanques que separen la línia de boxs amb la pista.
Lewis Hamilton continua com a líder del Mundial, ara amb un avantatge de 13 punts sobre Sebastian Vettel, mentre que Rosberg, el gran derrotat de les tres primeres curses, ocupa aquesta posició en la classificació del campionat.
Rere els pilots de Mercedes i Ferrari s'han classificat els dos de Williams, que eren molt lluny d'ells, i han estat els guanyadors de la segona cursa al davant del Lotus de Romain Grosjean, que ha aconseguit per al seu equip els primers punts de la temporada. Nasr, Ricciardo i Ericsson han tancat la llista dels pilots amb dret a puntuar.
Alonso i Button, que anaven amb estratègies diferents, han aconseguit acabar la carrera. El pilot asturià ha posat els pneumàtics durs en la primera aturada, i Button ha posat els tous. A partir d'aquell moment Alonso ha quedat molt distanciat de l'anglès. Quan ha tornat a posar el compost més tou ha pogut recuperar temps i fins i tot ha atrapat Button i Maldonado, que lluitaven de valent. Alonso s'ho mirava de lluny, i ha encertat, perquè al final els pilots que tenia davant s'han tocat, i els ha pogut avançar sense haver de fer la maniobra. Al final de la cursa, els jutges han penalitzat Button amb la pèrdua d'una posició, amb la qual cosa el seu lloc oficial ha estat el catorzè, amb la qual cosa, Carlos Sainz s'ha beneficiat amb el guany del tretzè. El ritme dels McLaren ha estat una mica més competitiu que a Malàisia, ja que en certs moments de la cursa els permetia lluitar amb els Lotus, Force India i Red Bull.
Carlos Sainz ha estat un dels dos pilots que ha pres la sortida amb pneumàtics durs, i això ha estat la causa que fes una virolla quan lluitava amb rivals que anaven amb els compostos més competitius. Ha perdut molt temps, i més endavant s'ha quedat uns instants sense caixa de canvi, fet que li ha fet perdre més temps addicional. El pilot de Toro Rosso ha acabat catorzè, dues posicions davant Roberto Merhi, que ha portat més bon ritme de cursa que a Malàisia amb el seu Manor. Max Verstappen, que ocupava una extraordinària vuitena posició, s'ha hagut de retirar amb un problema en el seu motor Renault.
Classificació
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h39m42.008s
2. Nico Rosberg Mercedes 0.714s
3. Sebastian Vettel Ferrari 2.988s
4. Kimi Räikkönen Ferrari 3.835s
5. Felipe Massa Williams/Mercedes 8.544s
6. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 9.885s
7. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 19.008s
8. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 22.625s
9. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 32.117s
10. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 volta
11. Sergio Pérez Force India/Mercedes 1 volta
12. Fernando Alonso McLaren/Honda 1 volta
13. Jenson Button McLaren/Honda 1 volta (*)
14. Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 volta (*)
15. Will Stevens Marussia/Ferrari 2 voltes
16. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 2 voltes
17. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 4 voltes
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes Retirat
- Daniil Kvyat Red Bull/Renault Retirat
- Nico Hülkenberg Force India/Mercedes Retirat
(*) A causa de la penalització, Button baixa al lloc 14 i Sainz puja al 13.