Motor

Fernando Alonso seguirà a la Fórmula 1 si McLaren pot canviar el motor Honda per un de Renault

De retruc, Toro Rosso hauria d'acceptar els problemàtics motors japonesos i Carlos Sainz acabaria a l'equip oficial francès
Fernando Alonso

Fernando Alonso torna a lligar el seu futur a Renault (Reuters)

El GP d'Itàlia de Fórmula 1 va evidenciar, una vegada més, els problemes de fiabilitat dels motors Honda dels McLaren. Són ja tres anys de frustracions, i el divorci entre els dos fabricants és cada cop més evident.

En aquest escenari, el futur de Fernando Alonso queda encara mateix en l'aire. La seva continuïtat a la Fórmula 1 és, cada vegada més, motiu d'especulacions, i l'asturià s'hauria pres les pròximes curses d'aquesta temporada com a barem per decidir si es retira o si continua.

Ara mateix tot apunta a que la decisió depèn de si McLaren aconsegueix convèncer Renault que els proporcioni un motor de garanties. En l'antic equip de la marca francesa, Alonso va guanyar els dos títols mundials que té.

Les reunions han estat nombroses aquest cap de setmana al circuit de Monza. El màxim responsable de la marca Honda, Kasahi Yamamoto, s'hi va desplaçar expressament des del Japó per parlar amb els responsables de la Fórmula 1 i de McLaren.

Darrerament, el màxim responsable de l'escuderia anglesa, Zak Brown, s'ha reunit constantment amb el cap de Renault, Ciryl Abiteboul, per poder fer servir l'any que ve els seus motors. Això, però, només pot ser possible si hi ha un intercanvi d'aquests mecanismes amb l'equip Toro Rosso.

Segons el reglament, un mateix fabricant només pot proveir propulsors a tres equips. I, ara per ara, Renault ja cobreix aquest topall amb el seu propi equip oficial, a més de Red Bull i Toro Rosso.

El gran problema recau en que, per tal que el canvi sigui possible, Toro Rosso hauria d'acceptar heretar de McLaren els motors Honda que tants problemes estan donant.

Alain Prost, l'ambaixador de Renault en la Fórmula 1, i el mateix president de la FIA, Jean Todt, han estat treballant perquè aquest intercanvi es pugui materialitzar. Segons informacions fidedignes a les quals ha accedit TV3, tot podria quedar resolt –per un sí o per un no- en les pròximes 48 hores.

Si surt d'acord amb els seus interessos, Fernando Alonso continuaria sent pilot de McLaren, i això podria tenir un efecte col·lateral curiós: Carlos Sainz podria canviar d'aires i anar-se'n a l'equip Renault oficial.

Quan ja s'han diputat 13 de les 20 curses de la present temporada, en la classificació de constructors, Red Bull és tercer, Toro Rosso és sisè, i Renault és el vuitè, només un lloc per sobre de McLaren-Honda.

NOTÍCIES RELACIONADES