MotoGP

Els pilots no creuen que el sot del revolt 12 del Circuit de Barcelona-Catalunya expliqui la mort en accident de Luis Salom

Els pilots del Mundial de motociclisme no creuen que el sot a l'entrada del revolt 12 sigui l'única explicació de l'accident mortal que divendres passat va patir Luis Salom al circuit català. Per ells, l'escapatòria asfaltada també hi té molt a veure.

Actualitzat

Els pilots del Mundial de motociclisme no han quedat del tot contents amb l'explicació que ha fet l'equip SAG de la categoria de Moto2 de l'accident mortal del seu pilot, el mallorquí Luis Salom. Divendres passat, Salom va caure a l'entrada del revolt 12 en els entrenaments del Gran Premi de Catalunya. La seva moto i ell van arribar lliscant a gran velocitat sobre l'asfalt fins al mur. Com que la moto va arribar primer, Salom no va impactar contra les proteccions sinó contra el seu propi vehicle. I va morir poc després a conseqüència dels danys patits en aquest impacte.

L'equip SAG afirma que el seu pilot va perdre el control de la moto quan va passar frenant a sobre d'un sot a l'entrada del revolt. Els companys de Salom, però, no ho tenen tan clar. Per Marc Márquez, "hi ha sots a tot arreu. Sempre hi ha petits sots que et desestabilitzen, i no només aquí al Circuit de Barcelona-Catalunya, sinó a molts circuits. On hi havia el problema era a l'escapatòria, tota d'asfalt i amb el mur molt a prop".

Jorge Lorenzo secunda la tesi del pilot de Cervera. El pilot de Yamaha demana "posar tota l'escapatòria com antigament, de grava, i això ajudaria si a més també deixem més espai" fins al mur. El seu company d'equip, l'experimentat Valentino Rosssi, creu que en aquell punt del circuit català "li falta adherència perquè l'asfalt és vell, però no em sembla malament".

La versió del circuit

El director general del Circuit de Barcelona-Catalunya, Joan Fontserè, ha afirmat en una entrevista a Catalunya Ràdio que "portàvem molts anys corrent amb aquest traçat i mai havíem dubtat de les dimensions d'aquest revolt, i menys en la seva entrada. Enteníem que reunia les condicions idònies, i no nosaltres, la Comissió de Seguretat de la Federació Internacional".

Sobre l'escapatòria del revolt 12 asfaltada, Fontserè ha explicat que "els cotxes no la fan perquè passen per la xicana. L'escapatòria on es va posar grava va ser precisament on fan la xicana. Divendres la vam posar en aquest punt perquè semblava que allà podria ser una qüestió crítica".

Tot i això, el responsable del circuit deixa la porta oberta a estudiar aquest punt del traçat. "A la majoria de revolts del circuit hi ha el vial de seguretat que el separa del mur; el que s'ha de veure és l'espai que hi ha fins al mur i quina és la superfície abans d'aquest perquè s'arribi amb la mínima velocitat i l'impacte quedi frenat".

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut