Els pilots de la Fórmula 1 accepten incorporar l'halo com a sistema de seguretat en els monoplaces a partir del 2018
Fórmula 1

Els pilots de la Fórmula 1 accepten incorporar l'halo als monoplaces a partir de la propera temporada

Sebastian Vettel va rodar només una volta amb la cúpula, l'única alternativa a l'halo, i va queixar-se de falta de visibilitat

Actualitzat

El president de l'Associació dels Pilots de Fórmula 1, Alex Wurz, ha declarat a la revista Autosport que els que s'asseuen al volant dels monoplaces de la categoria reina de l'automobilisme accepten la incorporació de l'halo a partir de la propera temporada.

La tràgica mort de Jules Bianchi en el circuit de Suzuka l'octubre del 2014 va reobrir el debat sobre la seguretat a la Fórmula 1 i, sobretot, va accelerar les accions per tal de trobar la manera de fer els monoplaces més segurs sense que perjudiqués l'espectacle. A jutjar per les paraules de Wurz, l'halo seria l'opció menys dolenta tot i que "no és gaire agradable estèticament".

Aquest vist-i-plau per part dels pilots arriba tot just 24 hores després que els màxims reponsables de la Fórmula 1 comuniquessin que a partir del 2018 s'incorporaria aquest sistema de seguretat.

Va ser decisiva la prova que va fer Sebastian Vettel durant els primers entrenaments lliures del passat GP de la Gran Bretanya de la Fórmula 1 quan el pilot de Ferrari només va aguantar només una volta amb la cúpula instal·lada en el seu monoplaça. Aquest era el principal sistema alternatiu a l'halo però l'alemany es va queixar que no tenia prou visibilitat.

 

Anar al contingut