Lewis Hamilton a la primera sessió d'entrenaments (Reuters)
Lewis Hamilton a la primera sessió d'entrenaments (Reuters)
Fórmula 1

Els Mercedes deixen clar el primer dia d'entrenaments del GP de Rússia que tenen el millor ritme de carrera

El primer dia de feina del Gran Premi de Rússia no ha servit per definir amb claredat la distància que separa els dos pilots de Mercedes, Lewis Hamilton de Nico Rosberg

Francesc RosésActualitzat

Lewis Hamilton ha marcat el millor registre en la primera jornada d'entrenaments pel Gran Premi de Rússia a Sotxi. El seu company i líder del Mundial, Nico Rosberg, ha estat tercer, però ha fet servir pneumàtics tous, contra els supertous de l'actual campió. Rosberg, a més a més, ja havia estat el més ràpid en la sessió del matí. Sebastian Vettel ha estat l'autor del segon millor temps, però no ha pogut participar en la segona part de la sessió d'entrenaments per un problema elèctric que l'ha deixat aturat a la pista. Fernando Alonso ha marcat el desè millor temps i Carlos Sainz ha estat onzè.

La imatge, que no la notícia de la jornada, ha estat la presència en pista de Daniel Ricciardo, que ha fet una sola volta al circuit amb un parabrisa en fibra de vidre experimental, com a teòrica mesura de seguretat, i que només ha estat exhibit per motius comercials. La notícia esportiva ha estat un cop més la superioritat dels Mercedes en condicions de volta ràpida i de consistència en carrera, i els problemes que han impedit que Sebastian Vettel dugués a terme la simulació de carrera que normalment du a terme amb el seu Ferrari en la segona sessió d'entrenaments lliures.

Hamilton ha marcat el seu millor registre amb pneumàtics supertous, però Rosberg no n'ha pogut treure conclusions, perquè ha hagut d'aixecar el peu quan estava fen el mateix intent, degut a la presencia de banderes grogues a causa d'un problema d'un pilot rival. L'actual líder del campionat ha marcat el seu millor temps de la jornada amb els pneumàtics tous, de manera que ha quedat clar que hi ha una diferencia aproximada de nou dècimes de segon entre aquests dos tipus de pneumàtic. L'únic rival que ha pogut competir amb Hamilton en aquestes condicions ha estat Sebastian Vettel, que ha rodat a sis dècimes de segon del pilot anglès, poc abans de quedar aturat pel problema que hem esmentat.

Pel que fa a simulació de carrera, els dos pilots de Mercedes han estat molt propers, tot i que Hamilton només ha fet servir el pneumàtic super tou. Això podria ser un indici del que ja es va veure en la passada cursa a Shangai, que Rosberg optés per una estratègia diferent i arriscada com suposa fer la Q2 dels entrenaments amb el pneumàtic tou, per poder prendre la sortida de la carrera amb el mateix compost. A ritme de carrera tant Hamilton com Rosberg han estat molt superiors a tots els rivals.

Els més propers a una sola volta han estat Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen amb els seus Ferrari, tot i que entre 6 i 7 dècimes més lents que Hamilton i Rosberg. En termes de simulació de carrera, Kimi Raikkonen, que ha estat l'únic que ho ha pogut dur a terme, s'ha trobat a mig segon per volta dels registres que obtenien els pilots de l'equip alemany.

En termes de cursa l'amenaça més forta per a Ferrari podria arribar de part dels components de l'equip Williams, donat que Valtteri Bottas i Felipe Massa, han estat sobre el paper més ràpids i regulars que els pilots de l'equip de Maranello. Hi ha, però, sospites que la rapidesa dels Willima tingués a veure amb una carrega de benzina més petita. Sigui com sigui, els pilots de Ferrari, hauran de tenir en compte aquests pilots, i, com no, als de Red Bull, que també han aconseguit mitjanes de cursa importants.

Carlos Sainz ha fet una boníssima simulació de carrera amb els pneumàtics tous, i el seu company Max Verstappen ha anat de "bòlid" amb els compostos supertous. El mateix es podria dir de l'equip McLaren, amb un Jenson Buton que ha fet una magnifica simulació de carrera amb el compost tou, i Fernando Alonso ha estat més irregular amb el pneumàtic super tou. A una sola volta Button ha estat vuitè, i Alonso, dotzè.

Classificació

1) Lewis Hamilton Mercedes 1m37.583s, 30

2) Sebastian Vettel Ferrari 1m38.235s, 0.652s, 10

3) Nico Rosberg Mercedes 1m38.450s, 0.867s, 37

4) Kimi Raikkonen Ferrari 1m38.793s, 1.210s, 35

5) Daniel Ricciardo Red Bull/TAG Heuer 1m39.084s, 1.501s, 34

6) Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m39.185s, 1.602s, 42

7) Daniil Kvyat Red Bull/TAG Heuer 1m39.193s, 1.610s, 32

8) Jenson Button McLaren/Honda 1m39.196s, 1.613s, 31

9) Felipe Massa Williams/Mercedes 1m39.289s, 1.706s, 38

10) Fernando Alonso McLaren/Honda 1m39.400s, 1.817s, 30

11) Carlos Sainz Toro Rosso/Ferrari 1m39.465s, 1.882s, 37

12) Max Verstappen Toro Rosso/Ferrari 1m39.501s, 1.918s, 30

13) Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m39.795s, 2.212s, 31

14) Sergio Perez Force India/Mercedes 1m39.867s, 2.284s, 38

15)Kevin Magnussen Renault 1m40.193s, 2.610s, 41

16) Romain GrosjeanHaas/Ferrari 1m40.260s, 2.677s, 24

17) Esteban Gutiérrez Haas/Ferrari 1m40.508s, 2.925s, 26

18) Jolyon Palmer Renault 1m40.688s, 3.105s, 37

19) Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m40.740s, 3.157s, 31

20) Rio Haryanto Manor/Mercedes 1m41.080s, 3.497s, 38

21) Pascal Wehrlein Manor/Mercedes 1m41.148s, 3.565s, 23

22) Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m41.652s, 4.069s, 29

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut