Futbol internacional

Els drets d'imatge de Mourinho, en mans del Chelsea, demoren l'acord amb el Manchester United

El Chelsea posseeix els drets de marca del nom de José Mourinho, fet que obliga a arribar a un acord a tres bandes

José Mourinho quan dirigia la banqueta del Chelsea (Reuters)

El Manchester United està ultimant els detalls per contractar José Mourinho com a nou entrenador però, segons la BBC, resulta que el Chelsea, l'any 2005, va registrar el nom del portuguès com a marca europea, una maniobra del club anglès dirigida a la comercialització de marxandatge, tot i que el més habitual, tractant-se del nom d'una persona, és que sigui aquesta mateixa qui en tingui els drets. Això obliga el Manchester United a arribar a un acord amb el Chelsea, com ja van fer amb anterioritat l'Inter de Milà o el Reial Madrid, les particularitats dels quals no van trascendir a la llum pública.

Com a possibles solucions, la BBC ha consultat un advocat expert en drets d'imatge per treure'n l'aigua clara:

1-El Manchester United no podria fer servir el nom de José Mourinho en cap producte de la llarga llista de d'objectes que comercialitza el club

2-El Manchester United hauria de pagar una llicència al Chelsea per fer servir el nom de José Mourinho

3-El Manchester United podria fer que Mourinho comprés els drets com a marca del seu propi nom

4-El Manchester United podria tirar pel dret i fer servir el nom de Mourinho en cas d'estar segur que poden demostrar que el Chelsea no fa servir aquesta marca, però aquesta opció abocaria els dos clubs a un conflicte legal d'elevada complexitat.

A més, hi ha un altre entrebanc entre el Manchester United i José Mourinho, i és que el tècnic portuguès té la marca de cotxes Jaguar com a espònsor personal mentre que els Red Devils llueixen la marca Chevrolet, un competidor directe, a la samarreta, una incompatibilitat que obliga a buscar un acord a moltes bandes per aconseguir que Mourinho s'assegui a la banqueta del United la propera temporada.