Barça

El FC Barcelona va donar un tracte diferenciat a dos turoperadors en la venda d'entrades del Camp Nou

Una investigació de TV3 relacionada amb el cas del Seient Lliure destapa irregularitats en la comercialització dels paquets d'entrades que venen les agències als turistes

Xavi TorresActualitzat

Una nova investigació de TV3 destapa que el Barça incompleix el contracte que té amb els turoperadors en el repartiment d'entrades per als partits del Camp Nou.

L'estiu passat, els turoperadors que treballaven amb el Barça per omplir l'Estadi amb seguidors no habituals o turistes, van rebre una mala notícia. El Club havia decidit canviar la normativa i els havia exclòs de la venda d'entrades per als tres grans partits de l'any: Barcelona-Reial Madrid, Quarts i semifinals de la Lliga de Campions. Una decisió empresarial per estalviar-se les comissions a tercers en partits de gran demanda i per garantir ingressos importants pel Club.

Segons ha pogut saber TV3, dos turoperadors van rebre un tracte diferenciat de la Junta Directiva

Pel Barcelona-Reial Madrid del 3 de desembre dle 2016, el turoperador Futbol and Music va rebre un gran paquet d'entrades del Barcelona per a comercialització. Així ho explicaven ells mateixos als seus clients:

"Hem estat i som una de les agències de venda d'entrades més grans i més ben valorades. Per això us podrem oferir igualment aquest servei, i ho farem d'una manera diferent".

Lluís Crespo és el propietari de l'agència. Trencant la normativa que l'obliga a guardar silenci, ha volgut explicar-se. Segons ell, no ha sabut mai d'aquest tracte diferenciat:

"Desconec el que van fer els altres turoperadors, sé el que vaig fer jo. En els últims 10 anys, no he estat jo qui ha tingut més entrades pels partits més importants. L'única persona que sap què tenen els turoperadors és el responsable".

A més, en relació amb la venda d'entrades de l'últim clàssic, el Barça va informar que s'obria el procés de venda d'entrades el dia 1 de desembre. Ara bé, algú va comprar un paquet de gairebé 300 entrades i les va protocol·litzar davant de notari el 30 de novembre, un dia abans que els socis no abonats del Barcelona hi poguessin accedir. El cas ha estat denunciat al FC Barcelona i s'espera la resposta d'on van sortir les entrades i qui les va revendre.

En un altre partit, el Barcelona-Juventus de quarts de final de la Champions. Els turoperadors no tenien entrades a vendre perquè les normes són les normes. Lluís Crespo, però, va penjar a la seva pàgina web l'oferiment per comprar localitats i els preus: "El Barça ens intenta ordenar, ens envien un mail donant-nos els preus a què hem de vendre les entrades".

El codi ètic del FC Barcelona, pel que fa al comportament amb els proveïdors, salta pels aires: 'El Barça operarà de manera objectiva i imparcial en els processos de selecció de proveïdors... evitant qualsevol conflicte d'interès o favoritisme'. 

Televisió de Catalunya va demanar dimarts al Barça una entrevista amb Jordi Cardoner o la persona que el club considerés que podia respondre a aquestes qüestions. Després d'un temps de reflexió, el club va refusar la invitació.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut