Futbol

El Chelsea ingressarà 60 milions de lliures l'any fins el 2032 després de firmar un nou acord de patrocini

L'equip de Londres acorda amb Nike el patrocini de les seves equipacions fins al 2032, en l'acord comercial més important de la història del club anglès
Ramon Anglada
chelsea

A partir de la temporada que ve el Chelsea substituirà Adidas per Nike

El Chelsea i la marca de roba esportiva nord-americana Nike han fet oficial aquest dijous un acord de patrocini valorat en 60 milions de lliures per temporada (66,3 milions d'euros) fins a l'any 2032. Aquest contracte representa l'acord comercial més elevat de la història del club anglès. L'equip londinenc, que actualment vesteix Adidas, començarà a lluir Nike a partir de la temporada que ve. La firma s'encarregarà del disseny del primer equip, el femení i les categories inferiors.

La decisió de posar punt final a l'acord amb Adidas es va prendre aquest passat mes de maig i el trancament d'aquest contracte, segons el qual s'allargava durant les properes sis temporades, va suposar al club un cost de prop de 40 milions de lliures. Per compensar-ho i recuperar-ho en tan sols un any, s'assegura amb Nike embutxacar-se prop de 60 milions de lliures durant els pròxims 15 anys.

Els "blues" seran el segon equip vestit per Nike a la Premier League, juntament amb el Manchester City, i el nou contracte és un gran progrés, ja que cobraran el doble del que rebien amb Adidas. Tot i això, el Chelsea encara està lluny dels ingressos per patrocini que reben equips com el Reial Madrid, 106 milions de lliures l'any, o el Manchester United, 750 milions de lliures per deu anys.