Barça

El Barça anuncia uns beneficis de 16 milions d'euros durant la primera part de la temporada

L'entrada del Barça a la Lliga de futbol dels Estats Units perilla. El club estudia aparcar aquest projecte a causa de la crisi econòmica. El director general del Barça ha presentat els números econòmics de la primera part de la temporada, uns resultats condicionats per la crisi. Tot i això, el club té uns guanys de gairebé 16 milions d'euros. La crisi s'ha deixat sentir, per exemple, en les vendes de la botiga, que han baixat, però esperen compensar-ho amb un nou acord amb Nike. D'aquí a final de temporada, les previsions econòmiques del club poden canviar d'acord amb els títols que es guanyin i les primes que s'hagin de pagar.

Actualitzat
El FC Barcelona ha presentat un benefici net a meitat de l'exercici actual de 15,9 milions d'euros, amb uns ingressos d'explotació de 186 milions, encara que el club ha reconegut que la crisi també està afectant l'entitat catalana, i que potser es manifestarà amb més incidència en el tancament dels comptes al final de la temporada.

Tot i això, el vicepresident econòmic i tresorer del FC Barcelona, Joan Boix, així com el director general del club, Joan Olivé, han subratllat que el club català "garanteix una política econòmica sòlida" i que es realitzaran tots els esforços per mantenir el nivell d'ingressos, amb la firma de més contractes de patrocini i aplicant el màxim rigor en la contenció de la despesa.

"Estem immersos en un situació de crisi, de la qual no som aliens i en algunes partides ho estem patint. Però volem llançar un missatge d'optimisme", ha reconegut Boix.

El Barça compartirà amb Nike la gestió de la botiga del Camp Nou

El Barcelona també ha anunciat que aviat signarà un nou contracte amb Nike per redefinir l'explotació de la botiga que existeix a l'entorn del Camp Nou, i que amb la nova fórmula preveu incrementar notablement els ingressos. L'any passat, la botiga del Barça va facturar 30 milions d'euros per la venda de peces esportives i el conjunt català va extreure un benefici net de 6,8 milions d'euros.

Inicialment, la gestió de la botiga barcelonista anava a càrrec exclusivament de Nike, encara que això va motivar que la junta del Barcelona negociés per aconseguir-ne el control. Després d'uns quants anys d'haver-la explotat, el Barcelona considera que el marc de crisi actual motiva una nova revisió perquè sigui una altra vegada l'empresa nord-americana la que es faci càrrec de la gestió.
Així ho ha anunciat el director general del Barcelona, Joan Olivé, que ha destacat que el club català vol apartar-se de la gestió de la botiga perquè no és un negoci de competència.

Olivé ha assegurat que el repartiment de beneficis a partir del nou negoci beneficiarà notablement les dues parts. L'executiu del Barça ha apuntat que la recessió econòmica també està afectant el club i les vendes i per això preveu que per a aquest any la facturació passarà a la botiga de 30 a 24 milions d'euros, encara que amb el nou contracte, el Barcelona passarà de rebre de 6,8 a 8,2 milions, malgrat haver caigut un 20% les vendes.
Anar al contingut