Motor

Decepció en la primera qualificació de la temporada de Fórmula 1 pel nou sistema d'eliminació

Molts pilots han estat poca estona a pista a causa de les poques possibilitats per competir i els equips han demanat que es torni al reglament anterior
Francesc Rosés
Ferrari

Els equips no han trobat la manera d'adaptar-se al nou sistema de qualificació (EFE)

Desencís de pilots i equips després de l'aplicació aquest dissabte a Melbourne del nou reglament de la sessió de classificació, que ha donat la "pole" al campió Lewis Hamilton i la segona posició en l'engraellat al seu company d'equip, Nico Rosberg. En contra del que esperava la FIA, el nou procediment a través del qual els pilots es van eliminant de mica en mica al llarg de les tres sèries classificatòries ha estat un fracàs i ha estat criticat per pilots i caps d'equip, que n'han recomanat l'eliminació en la segona prova del Mundial, el Gran Premi de Bahrain. El fet que els pilots amb cotxes més competitius marquessin la diferència des dels primers moments de les tandes, amb els pneumàtics supertous, ha fet que molts rivals optessin per aturar-se al box perquè no podien superar aquells registres amb els pocs jocs de pneumàtics supertous dels quals disposaven. A cinc minuts del final de la Q3 s'ha pogut veure el tercer classificat, Sebastian Vettel, passejant pels boxes amb texans i jaqueta, mentre que Hamilton i Rosberg, que havien marcat els dos millors temps, ja havien aturat els seus Mercedes.

A part d'aquesta espectacular decepció que ha deixat pràcticament sense espectacle els seguidors de la Fórmula 1, el circuit d'Albert Park de Melbourne ha tornat a mostrar la gran superioritat que mantenen sobre els seus rivals els pilots de Mercedes. Hamilton, que no ha hagut d'esforçar-se gaire per obtenir el primer lloc, ha marcat un registre més de vuit dècimes per sota del que ha obtingut Vettel, el pilot més ràpid de Ferrari. Räikkönen, per la seva banda, ha estat un segon més lent que l'autor de la "pole".

De cara a la cursa, doncs, els pilots de Mercedes tornen a ser, de lluny, els favorits, tot i que s'haurà de veure com afecta la cursa el fet que els pilots puguin fer servir fins a tres tipus de pneumàtics diferents, dos dels quals de forma obligatòria. Al contrari del que passava abans, els pilots només han fet servir el pneumàtic més tou en les tres sessions de classificació, de manera que de cara a la carrera de diumenge n'hi haurà alguns que en tindran menys en bones condicions. L'estratègia, en definitiva, pot reduir diferencies entre Mercedes i Ferrari, però, tot i això, els pilots de l'equip alemany disposaran de gomes en millors condicions.

Cal destacar també que, un cop més, Hamilton ha batut el seu company d'equip, Rosberg, que ha comès algunes errades en moments clau dels entrenaments de classificació. Tot i això, el pilot alemany ha pogut accedir a un lloc en la primera línia de l'engraellat. De cara a la cursa, i si no pot avançar el seu company en els primers metres, haurà de centrar l'actuació en l'estratègia. Aquest any els pilots d'un mateix equip poden disposar de combinacions de pneumàtics diferents, i això podria donar un aire totalment nou a la lluita entre els dos pilots d'aquest equip, així com també a la d'altres escuderies.

Darrere de Mercedes i Ferrari, l'equip que per ara ha donat millor impressió ha estat Toro Rosso, que ha aconseguit situar els seus pilots entre els millors. Max Verstappen ha estat cinquè i Carlos Sainz, setè. L'equip de Faenza fa servir aquest any motor Ferrari, i això sembla que els ha estat una aportació important.

Positiva també l'actuació dels pilots de McLaren, que han estat més ràpids del que s'esperava, com ha reconegut el mateix Fernando Alonso. L'asturià ocuparà l'onzè lloc en l'engraellat de sortida i el seu company Jenson Button serà al seu costat. Encara són lluny dels Mercedes, però més a prop dels Williams, Toro Rosso i fins i tot Ferrari en circumstàncies particulars. En condicions de carrera, Alonso i Button podrien tenir opcions de pujar un graó més.

NOTÍCIES RELACIONADES