Automobilisme

Alonso només necessita sumar un punt per revalidar el títol de campió del món de Fórmula 1

Fernando Alonso té a tocar el seu segon títol mundial de Fórmula 1. La jornada d'ahir va ser molt positiva per a l'asturià, que sortirà des de la quarta posició en la cursa del Gran Premi del Brasil. Michael Schumacher, en canvi, ho farà des del desè lloc, després de tenir una avaria a la bomba de la benzina del seu Ferrari en l'última sessió d'entrenaments oficials. Alonso en té prou amb un punt per proclamar-se campió, mentre que Schumacher necessita la victòria i que l'asturià no puntuï. Des de tres quarts de sis de la tarda podran veure els preparatius i la cursa en directe per TV3.

El pilot asturià té a tocar el seu segon títol consecutiu al Mundial de Fórmula 1. En té prou amb només un punt sempre que Schumacher guanyi. Si no guanya el pilot de Ferrari, sense puntuar també seria campió. I l'alemany ho tindrà difícil per pujar al lloc més alt del podi. Ahir, el seu Ferrari va tornar a fallar i sortirà desè, des de la cinquena fila. Per aquest motiu, Alonso admet que el plantejament serà conservador.

Alonso ja ha dit que si Schumacher l'atrapa aquesta tarda, el deixarà passar. L'asturià va guanyar l'any passat el Mundial al Brasil i la prova d'avui, a banda de la possibilitat del títol, serà especial: s'acomiada de Renault, ja que l'any vinent serà pilot de McLaren, i ho vol fer per la porta gran.

A la primera fila del Gran Premi d'aquesta tarda, estaran el Ferrari de Felipe Massa i el McLaren de Kimi Raikkonen. L'altre McLaren, el del català Pedro Martínez de la Rosa, sortirà des de la cinquena fila, a la dotzena posició.

Si el Mundial de pilots sembla que gairebé és al sac d'Alonso, el de constructors està més obert. Renault té 9 punts més que Ferrari. Els monoplaces de la marca italiana sortiran primer i desè; els francesos, quart i sisè.

En total, 71 voltes al circuit d'Interlagos. La prova començarà a partir de les set del vespre i es podrà seguir en directe per TV3 des de les sis. Aquesta serà l'última cursa de Michael Schumacher. L'alemany plegarà després de set títols mundials i com el millor pilot de la història. També és l'adéu de Michelin i Cosworth.


Precedents amb polèmica


Fins a quarts de nou, els seguidors d'Alonso no respiraran tranquils. Els aficionats de l'asturià esperen que el seu pilot no es vegi involucrat en cap incident sospitós. La història diu que no seria tan estrany que això passés.

Temporada 1989, Gran Premi del Japó, Airton Senna necessita la victòria per tenir opcions de proclamar-se campió. El seu company d'equip, Alain Prost, el tanca en la "xicane". Prost abandona, Senna segueix en la cursa, però després els comissaris el desqualifiquen per no fer la traçada normal en la ziga-ziga de l'incident. Prost guanya el Mundial.

Un any després, Senna aconsegueix la revenja. Un altre cop a Suzuka, però ara és el brasiler qui surt guanyant. En la primera frenada, Senna fa fora el pilot francès, ara a Ferrari, i guanya automàticament el campionat per la retirada de tots dos. Les mirades entre els dos rivals no eren gaire amistoses.

1994, primer dels set títols de Michael Schumacher. L'alemany i Damond Hill es retiren del Gran Premi d'Austràlia. L'anglès intenta avançar el "Kàiser", que el tanca i acaben xocant. El rival d'Alonso d'avui comença la llegenda. I tres anys més tard, Schumacher surt perdent amb la mateixa estratègia. En el Gran Premi d'Europa, a Jerez, l'alemany es tanca en l'intent d'avançar-lo Villeneuve. Schumacher perd tots els punts del Mundial i el canadenc es proclama campió.

NOTÍCIES RELACIONADES