Akio Toyoda, president de Toyota Motor Corp davant el nou "Yaris WRC",el vehicle que estan desenvolupant per la World Rally Championship 2…
Akio Toyoda, president de Toyota Motor Corp davant el nou "Yaris WRC".(Foto: Reuters)
Ral·lis

La marca Toyota tornarà al Campionat del Món de Ral·lis el 2017

La firma japonesa ha confirmat el seu retorn després de 18 anys. En la dècada dels noranta, van aconseguir set títols, dos amb Carlos Sainz.

Actualitzat

Toyota ha anunciat que tornarà al Campionat del Món de Ral·lis el 2017.  Akio Toyoda, el president de la primera marca automobilística del món, ho confirmava davant l'atenta mirada de tots els aficionats, que fa temps que esperem aquest anunci. Torna un equip que als noranta va aconseguir set títols, dos amb l'espanyol Carlos Sainz.

Toyota ha explicat que "fa divuit anys que som fora dels ral·lis, i és com si tot aquest temps haguéssim trobat a faltar la xicota que vam perdre. Quan vaig ser al Ral·li de Finlàndia, molta gent em va preguntar sobre el nostre retorn. Em va sorprendre, i agraïa que tanta gent encara recordés la nostra època en els ral·lis ".

Toyota es va retirar del Mundial de Ral·lis el 1999 després d'aconseguir set títols, quatre de pilots amb Carlos Sainz el 1990 i el 1992, Juha Kankkunen el 1993 i Didier Auriol el 1994, i tres de marques el 1993, el 1994 i el 1999. Van decidir passar a la Fórmula 1, on la seva trajectòria els va donar més disgustos que alegries. L'any passat, la firma japonesa va aconseguir el títol mundial de resistència, un certamen amb menys repercussió que els ral·lis.

Des de l'any passat, Toyota Motorsport, la divisió esportiva situada a Colònia, fa un test amb un prototip de Yaris, que serà el model amb el qual la marca nipona tornarà el 2017. Els seus pilots de proves seguiran sent Stephane Sarrazin, Sebastian Lindholm i Eric Camilli. L'any passat van fer una oferta a Dani Sordo perquè s'incorporés al projecte, però l'espanyol no va acceptar perquè es tractava d'un programa a molt llarg termini.

El Yaris WRC ja ha completat un programa de prova preliminar sobre les etapes d'asfalt i terra a tot Europa, i ha establert una línia de base prometedora sobre la qual construir en els pròxims mesos. El cotxe té un motor d'injecció de 1.6 litres turbo directe, que produeix més de 300 CV, mentre que les tècniques de simulació avançada, prova i producció han donat forma al xassís Yaris.

Diversos conductors ja han provat el cotxe, i el francès Eric Camilli, de 27 anys, serà l'encarregat de dur a terme el programa de pilots junior dissenyat amb l'objectiu de desenvolupar Toyota. Camilli treballarà al costat del guanyador del Ral·li de Còrsega de l'any passat, Stéphane Sarrazin, i de Sebastian Lindholm.
 

Anar al contingut