Motociclisme

Jorge Lorenzo és el més llest a Le Mans i guanya una cursa de Moto GP que el deixa com a nou líder del Mundial

Jorge Lorenzo s'ha convertit en el nou líder del Mundial de Moto GP després de donar una lliçó d'estratègia i velocitat al Gran Premi de França. La carrera de la categoria reina ha començat en mullat però ha acabat en sec, i el mallorquí ha estat el més llest a l'hora de canviar la moto per adaptar-se a les noves circumstàncies. Ningú ha pogut seguir-lo i seva ha estat la victòria final. Segon ha acabat Marco Melandri i tercer, un Dani Pedrosa que ha ofert un recital -fins a set voltes ràpides consecutives- en la segona part de la cursa. En dos i mig i en 125 cc, els triomfs han estat per a Simoncelli i Julián Simón respectivament.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Lorenzo guanya en la incertesa

La cursa de MotoGP ha estat declarada de pluja quan ja no queien gotes sobre el traçat de Le Mans tot i que el difícil asfalt del circuit francès encara continuava moll i humit. Jorge Lorenzo ha estat, sense cap mena de dubte, el que millor ha aprofitat els pneumàtics d'aigua i ja des del començament s'ha situat líder i ha agafat una diferència que, veient els esdeveniments posteriors, ha estat clau per assegurar el seu primer triomf de la temporada.

A mesura que avançaven les voltes la pista s'assecava més i més. Aleshores han aparegut els dubtes sobre si continuar amb les gomes d'aigua o entrar a "boxs" i canviar a la moto de sec. El primer a arriscar-se ha estat Rossi i no li ha sortit bé, perquè ha caigut poc després i ha vist com les seves opcions s'esfumaven. Després, una sanció per entrar al "pit" massa ràpid l'ha condemnat definitivament. Els pilots han anat passant per "boxs". Tots a excepció de Lorenzo, que ha estat l'últim a fer-ho.

El mallorquí ha estat el més ràpid en moll i també en sec. Ningú ha pogut seguir-lo. Marco Melandri, que havia canviat la moto després de Rossi, ha acabat segon i tercer ha estat Pedrosa. El català, tot i sortir primer, ha vist com el superaven diversos pilots a l'inici, però s'ha arriscat, ha sigut un dels primers a canviar a la moto de sec i ha protagonitzat una segona part de carrera realment espectacular. El d'Honda ha anat avançant rivals fins a atrapar el seu company d'equip, Dovizioso, en la penúltima volta, i en un final agònic Pedrosa ha superat l'italià i ha pujat al tercer lloc del podi. Stoner ha acabat cinquè mentre que Rossi, setzè, no ha pogut puntuar.

Simón, líder


Només 15 pilots de 32 han aconseguit creuar la línia de meta del Gran Premi de França de 125 cc. El llegendari traçat de Le Mans s'ha convertit en una trampa insalvable per a la majoria de corredors després que l'asfalt s'ha convertit en una autèntica pista de gel a causa de la humitat i la pluja. Marc Màrquez, que sortia des de la "pole", ha caigut al començament amb Joan Olivé. Julián Simón, en canvi, ha ofert una lliçó de pilotatge en aquestes condicions i s'ha acabat imposant de manera clara per davant de Jonas Folger i Sergio Gadea.

Julián Simón ha sumat a Le Mans el primer triomf de la temporada, el segon de la seva carrera, després d'un accidentat Gran Premi de França de 125. De fet, l'espanyol ha rodat com ningú sobre l'asfalt relliscós del traçat francès. La pluja i la humitat han convertit el circuit en una pista de gel i els pilots han anat caient l'un darrere l'altre. Entre els primers que han tastat la duresa de la cursa del vuitè de litre hi ha hagut dos catalans favorits al triomf final, Joan Olivé i Marc Màrquez. 

En aquestes circumstàncies, Simón ha estat l'únic que ha rodat a un ritme de vertigen malgrat les condicions adverses i seva ha estat la victòria final. A força distància han creuat la línia de meta l'alemany de 15 anys Jonas Folger -a Jerez una caiguda el va privar d'una remuntada espectacular- i Sergio Gadea.

Triomf de Simoncelli

De la mateixa manera que ha fet Simón, Simoncelli ha dominat la carrera del quart de litre amb autoritat. Tanta, que ha acabat doblant pilots com Héctor Barberà, onzè. L'italià ha sortit molt bé i en unes primeres voltes de pluja intensa ha sabut assentar-se sobre la seva Gilera i tirar fort sense que cap altre pilot pogués seguir-lo.

Al seu darrere, molts pilots han anat caient de forma irremeiable tal com ha passat als 125. Una d'aquestes caigudes ha estat la d'Alex Debón, que s'ha endut per davant Luthi quan corrien en la tercera i la segona posició respectivament. Això ha afavorit el valencià Héctor Faubel, que ha acabat segon, i Roberto Locatelli, tercer. L'altre gran beneficiat ha estat Álvaro Bautista. El de Talavera, conservador sobre l'asfalt moll, ha acabat quart i es converteix en el nou líder de la categoria.

NOTÍCIES RELACIONADES

ÀUDIOS RELACIONATS