El Grup Damm mostra interès per la catalana Cacaolat. (Foto: ACN)
Imatge d'una planta del Grup Damm (Foto: ACN)
Barcelona

El Grup Damm, interessat en Cacaolat

El grup cerveser Damm mostra interès per l'empresa en concurs de Nueva Rumasa Cacaolat, segons les declaracions de seu president, Demetrio Carceller. El grup també té com a prioritat la internacionalització de la marca de cara l'any vinent.

Actualitzat
La companyia Damm ha registrat una activitat positiva el 2010, malgrat la caiguda en el consum en el sector de bars i restaurants, i es planteja nous reptes de cara l'any que ve. L'increment de vendes en establiments comercials i en la línia de marca blanca (Mercadona) ha permès que el grup arribés a una quota de mercat de fins al 25% a Espanya.

Damm anuncia que vol passar al mercat continu el 2012, i com a prioritat del seu nou pla estratègic hi ha internacionalitzar el seu producte. Les prioritats per l'exportació de la marca són els mercats dels Estats Units, el Regne Unit, l'Àfrica i l'Àsia (per ordre de preferències).

El president del Grup Damm, Demetrio Carceller, també ha mostrat interès per la marca catalana Cacaolat, que pertany a Nueva Rumasa, i que actualment es troba en concurs voluntari de creditors. Carceller ha afirmat: "Tots ens mirem Cacaolat i ningú fa el pas", referint-se a altres grups interessants com ara Nutrexpa i Leche Pascual.

Malgrat això, Carceller ha lamentat que Mahou-San Miguel prengués a Damm la compra de Solán de Cabras: "Ha estat una pena que la família escollís una altra parella de ball".

Damm actualment és el tercer grup cerveser d'Espanya, i juntament amb Heineken-Cruzcampo i Mahou-San Miguel controlen el 96% del mercat.
Anar al contingut