Barça

El Barça és el club de futbol del món amb més seguidors a les xarxes socials

El club blaugrana té 150 milions de seguidors i supera el Reial Madrid en 37 milions. Els guanys econòmics en aquest concepte ja suposen un 6% dels ingressos

Actualitzat

Mentre mira de recuperar el liderat esportiu, el Barça pot presumir de ser el líder mundial en xarxes socials. Supera el Reial Madrid en 37 milions de seguidors, i els guanys econòmics en aquest concepte ja suposen un 6% dels ingressos. El club és conscient que internet s'ha convertit en la millor eina per vendre la "marca Barça" a tot el món.

Amb el vídeo "Sóc culer", el Barça va voler celebrar els 115 anys d'història del club amb els aficionats i va buscar la seva participació a través de les xarxes socials.

Amb l'arribada de les festes de Nadal, a la pàgina web del Barça, el seguidor blaugrana també hi ha trobat un calendari d'Advent en què a cada finestra hi havia un vídeo dels jugadors blaugrana, com un amb els tres porters. Uns vídeos que es difonen a la web i a les xarxes socials per acostar el club a l'aficionat. Aquestes iniciatives fan que el Barça sigui el club amb més seguidors a les xarxes socials.

Dels 150 milions de seguidors que el Barça té a les xarxes socials, 80 milions són a Facebook, que lidera el rànquing. Després ve Twitter, amb 25 milions 6.000 seguidors; Google Plus, amb 7 milions; YouTube, amb 1 milió 600.000, i Instagram, amb gairebé 5 milions i mig.

Per sota del Barça hi ha el Reial Madrid amb, gairebé 113 milions de seguidors. El Manchester United s'acosta als 76 milions; el Chelsea, als 51 milions i mig, i l'Arsenal frega els 41 milions. Xifres que cal tenir en compte, perquè el món digital s'ha convertit en una nova font d'ingressos, inexistent fa uns anys, que creix exponencialment.

El Barça es nodreix de 40 canals socials, Apps per a mòbils i la pàgina web del club, en nou idiomes, adaptada per a cada versió.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut